تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه (استانبول)

اگر در شرایطی هستید که امکان اتصال به اینترنت هتل برای‌تان مقدور نیست و می‌خواهید از اینترنت استفاده کنید یا تمایل دارید در استانبول تماس بگیرید و یا شرایط مشابه دیگر، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید. اگر اشتباه کنید و از دیتای بین‌المللی استفاده کنید، هزینه آن بسیار زیاد است. 

 

تور ترکیه

خرید سیم کارت در ترکیه

سیم کارت برای فروش کجا هست؟

لازم نیست خیلی دنبال مراکز خرید سیم کارت بگردید. بعد از پیاده شدن از هواپیما می‌توانید در فرودگاه سیم کارت بخرید. تعداد اُپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه و دیتا در ترکیه زیاد است، اما برخی از معروف‌ترین اپراتورها ترکسل، ترک تِله کوم و وُدافون هستند. شما هم می‌توانید در تور ترکیه برای خرید سیمکارت از همین اپراتورها کمک بگیرید. با خرید سیمکارت در ترکیه می‌توانید از مزایای بسیاری استفاده کنید. البته در مواردی هم به سیمکارت ترکیه احتیاج ندارید که در ادامه این مطلب به آن اشاره کرده‌ایم.

اپراتور ترکسل در فرودگاه.

اپراتور ترک تله کام یکی دیگر از اپراتورهای معروف ترکیه است.

اگر در فرودگاه موفق به خرید سیم کارت نشدید، در هر محله و خیابانی معمولا شعبه‌ شرکت‌های مختلف فروش سیم کارت پیدا می‌کنید. به راحتی می‌توانید وقتی برای خرید رفتید، سیم کارت بخرید یا حتی از نزدیک هتل محل اقامت‌تان سیم کارت را تهیه کنید. سعی کنید از شعبه‌ای خرید کنید که اگر نتوانستید سیم کارت را راه‌اندازی کنید، به راحتی بتوانید دوباره به آنجا مراجعه کنید. در نتیجه از افراد و جایگاه‌های غیر معتبر یا کسانی که نمی‌شناسید و یا به آنها دسترسی ندارید، سیمکارت نخرید. چرا که خرید سیمکارت مشمول هزینه بالاست و نمی‌توان درباره آن ریسک کرد.

بهترین سیم کارت‌های ترکیه و تعرفه‌ها کدامند؟

سیم‌ کارت‌هایی که هزینه و دردسر کم‌تری دارند، بهترین انتخاب برای خرید هستند. موارد زیر را برای خرید سیم کارت در ترکیه، در نظر بگیرید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که در تمام تورهای ترکیه مانند تور کاپادوکیا و تور قونیه نیز خرید سیمکارت همین قوانین و شرایط را دارد.

  • سعی کنید سیم کارت‌های بی‌نام را تهیه کنید؛ این سیم کارت‌های 6 ماهه در همه موبایل فروشی‌های ترکیه پیدا می‌شوند. برای خرید این سیم کارت‌ بین 30 تا 50 لیر باید هزینه کنید. 
  • در میان اپراتورهای موجود در ترکیه، ترکسل دسترسی بهتری دارد و در نقاط مختلف ترکیه شعبه دارد.
  • بعد از خرید سیم‌کارت، بهتر است از وجود تعرفه‌های متعدد اطلاع کسب کنید؛ تعرفه BOL 4GB برای یک ماه، 4 گیگابایت اینترنت، 500 دقیقه مکالمه و... دارد. هزینه این بسته 55 لیر است. 
  • سعی کنید بسته‌های موردنظر خود را با مراجعه به ترکسل و پرداخت هزینه به صورت حضوری تهیه کنید؛ چراکه خرید شارژ در ترکیه هزینه بیشتری دارد. بعد از خرید بسته برای شما پیامکی خواهد آمد و با شماره‌گیری*159# از مانده حساب خود می توانید اطلاع کسب کنید.

برای خرید سیم کارت در ترکیه چه مدارکی نیاز است؟

برای خرید سیم کارت لازم است حتما پاسپورت خود را همراه داشته باشید. یک فرم هم به شما داده می‌شود تا با اطلاعات دقیق از روی پاسپورت‌تان آن را تکمیل کنید. از این مراکز با مدارکی مانند پاسپورت نمی‌توانید سیم کارت دائمی همراه با قبض بگیرید فقط امکان خرید نوع اعتباری را دارید. اگر قرار است بیش از یک ماه  از این سیم کارت استفاده کنید، لازم است تا گوشی شما رجیستر شود و مالیات گوشی و خط را نیز باید بپردازید. پس با توجه به مدت اقامت‌تان؛ خرید یا عدم خرید سیمکارت می‌تواند منطقی یا غیرمنطقی باشد. گاهی ممکن است نیازی به خرید سیمکارت در استانبول نباشد. پس حتما پیش از خرید سیمکارت ترکیه تمام جوانب و نکات را در نظر بگیرید و بعد برای خرید سیمکارت اقدام کنید.

چطور سیم کارت ترکیه را شارژ کنم؟

از نمایندگی همان اپراتور بسته مورد نظرتان را خریداری کنید. قبل از خرید لیست بسته‌های موجود را ببینید و همانی را انتخاب کنید که برای‌تان مناسب است. اکثر بسته‌ها 500 دقیقه مکالمه، 1000 عدد پیام کوتاه و 2 گیگابایت اینترنت را پوشش می‌دهند. معمولا قیمت بسته‌ها از 60 لیر به بالاست. با این بسته‌ها می‌توانید از تمام شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و مشکل و قطعی هم نخواهید داشت.

سیم کارت در ایران آنتن‌دهی ندارد، بنابراین سعی کنید متناسب با نیازتان و مدت زمانی که در ترکیه هستید بسته مناسب را انتخاب کنید. مدت اعتبار هر سیمکارت 6 ماه است، اما اگر مدام شارژ شود نمی‌سوزد. در ضمن، مدت اعتبار بسته‌ای که می‌خرید هم 1 ماه است و بعد از یک ماه از بین می‌رود. پس با توجه به زمان سفرتان برای خرید بسته اقدام کنید تا هزینه اضافی بابت امکاناتی که زمان کافی برای استفاده از آن ندارید، ندهید.

سیم‌کارتی متناسب با نیازتان تهیه کنید.

چه سیم کارتی بخرم؟

از آنجایی که چند اپراتور موجود در بازار تلفن همراه در ترکیه رقابت شدیدی باهم دارند، معمولا همه آنها نرخ‎های‌شان به هم نزدیک و البته پایین است. بنابراین نگران انتخاب اپراتور خود نباشید. در صورتی که فقط برای استفاده از نقشه گوگل قصد دارید سیم کارت بخرید، استفاده از رومینگ مخابرات ایران مقرون به صرفه‌تر است. پس پیش از خرید سیمکارت حتما موارد مورد نیاز خود را بررسی کنید و بعد با فکر و درایت برای خرید سیمکارت اقدام نمایید. چرا که در طول سفر هر چقدر که موفق به پایین آوردن هزینه‌هایتان شوید برایتان بهتر خواهد بود.

اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با کلیک روی یکی از آیکون‌های زیر مستقیما با همکاران ما در ترکیه تماس بگیرد.

 

تور قونیه



1397/06/18 | کد مطلب: 2177
برچسب‌ها: نکات سفرترکیه
هانیه کاظمی

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
mahsa
1397/09/14 12:30
سلام روزتون بخیر مرسی از اطلاعات مفید و کاملی که نشر می دهید. برای سفر ده روزه و برقرای ارتباط اینترنتی و تصویری با ایران بهتر است از چه سیم کارتی استفاده کنیم؟؟؟؟
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوا دالاهو
1397/09/28 11:23
دوست عزیز، سلام
تمام سیمکارت‌ها خوب هستند. و هر نوع سیمکارتی تقریبا خدمات یکسانی را از نظر کیفیت و قیمت در این زمینه ارائه می‎کند.
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.