تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

روز جهانی کارگر

24 رای   شما هم امتیاز بدهید!

همه ما دوست داریم کارهای مورد علاقه‌مان را انجام دهیم. بعضی‌ها خرید کردن را دوست دارند، بعضی‌ها شنا، و بعضی دیگر سفر و دیدن فیلم و یکی از هزاران کار دیگری که می‌توان در اوقات فراغت انجام داد. ولی برای انجام کارهایی که دوست داریم باید شغل و منبع درآمدی داشته باشیم. فرقی نمی‌کند عاشق کارمان هستیم یا به اجبار و موقت آن را انجام می‌دهیم، هر شغلی که افراد دارند، چه بزرگ و چه کوچک، برای جامعه مهم و ارزشمند است؛ بدون وجود هر کدام از شغل‌ها چیزی در جامعه ما کم خواهد بود، از کارگر شهرداری تا معلم و پرستار و مهندس و هر شغل دیگری. یادمان باشد همه این شغل‌ها شایسته تقدیر هستند.

تور کشمیر

پیشینه روز جهانی کارگر

روز کارگر تاریخچه‌ای طولانی دارد و به قرن 19 برمی‌گردد. می‌گویند در اواخر قرن 19 بود که سندیکا و جنبش‌های کارگری به موازات صنایع رشد کرد و باعث شد اتحادیه‌دارها روزهای مختلفی را برای تقدیر از کار افراد انتخاب کنند. اما نهایتا، پس از حوادث هایمارکت سال 1886 در شیکاگو، روز اول ماه می به عنوان روز جهانی کارگر و به عنوان رویدادی سالیانه در سراسر جهان انتخاب شد.   

چرا روز جهانی کارگر؟

شاید ما امروز از اینکه مجبوریم 8 ساعت از روز را کار کنیم چندان راضی به نظر نرسیم، اما مبارزه برای کاهش ساعت کار روزانه به 8 ساعت ریشه نامگذاری روز اول می به عنوان روز کارگر است. در سال 1886، در درگیری بین پلیس شیکاگو و کسانی که خواهان 8 ساعت کار در روز بودند، افراد زیادی جان خود را از دست دادند. در سال 1891 برای بزرگداشت این افراد روز اول می روز کارگر نامیده شد. این روز در واقع تقدیری است از کسانی که برای رسیدن به حق ساعت کار کمتر تلاش کردند و کسانی که بدون وجود آنها مطمئنا رشد و شکوفایی جامعه ممکن نخواهد بود.

روز جهانی کارگر روزی برای گرامی‌داشت این قشر زحمتکش است.

چطور این روز را جشن بگیریم؟

اول ماه می (11 اردیبهشت) روز جهانی کارگر است. این روز زمانی است برای جشن گرفتن کار تمام انسان‌ها. پس شاید بد نباشد به پاس تلاشی که در تمام روزهای سال می‌کنید، این روز را به خودتان اختصاص دهید. مثلا برای تغییری که در ذهن‌تان است تصمیم بگیرید، مدتی با خودتان خلوت کنید، سفر کوتاهی بروید یا یه وعده غذای خوش طعم برای خودتان بپزید. تمام این روز برای شماست و شما حتما شایسته این یک روز استراحت و آرامش هستید.

در روز جهانی کارگر این کارهای ساده را امتحان کنید:

  • اگر اهل مطالعه هستید کمی درباره حوادث هایمارکت شیکاگو جستجو کنید.
  • فهرستی از کارهایی را که دوست دارید در ذهن‌تان مرور کنید و سعی کنید برای رسیدن به آنها بیشتر تلاش کنید.
  • اگر از شغل‌تان راضی نیستید ببینید آیا می‌توانید آن را تغییر دهید، اگر چنین امکانی ندارید بر روی نقاط مثبت شغل‌تان تمرکز کنید.
  • از خودتان بپرسید برای بهتر شدن شرایط کار چقدر تلاش کرده‌ام؟

ویزای تایلند



1399/02/10 | کد مطلب: 612
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
سپیده اقتداری

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.