تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

قشم

69 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 2,682 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 499 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور داخلی

تور قشم

تور قشم مسافران را به بزرگ‌ترین جزیره ایران و خاورمیانه می‌برد و به آنها اجازه می‌دهد در میان پهنه بیکران خلیج‌فارس تماشاگر زیبایی‌ها در زمین، آسمان و دریا باشند. این تور سفر به دل دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل هرا و غارهای بسیاری است که نمونه آن‌ها در کمتر جایی از جهان دیده می‌شود. این سفر تصویری از طبیعت را ترسیم می‌کند که شاید در کمتر جایی از جهان بتوان به دیدش رفت.

جزیره قشم یک جزیره قدیمی در جنوب ایران است که قدمت آن را به دوره ساسانیان باز می‌گردد. این جزیره در آن دوران «اَبَرکاوان» (Abarkāvān) نامیده می‌شد که واژه «کاوان» در زبان پارسی میانه «از تبار کاوه» معنا می‌داده است. قشم در طول تاریخ در معرض وقایع مهمی بود که از آن جمله می‌توان به حمله فرماندار بحرین و عمان به این منطقه اشاره کرد. این جزیره در اوایل عصر اسلامی سرزمینی شکوفا و پررونق بود و نزدیک به اواخر عصر اموی به پناهگاه خارجیان بدل گشت. این جزیره ورود افراد متعددی از کشورهای عربی و پرتغالی را به خود دید تا اینکه در نهایت در زمان قاجار به‌مرورزمان زبان عربی در این جزیره از بین رفت و به دلیل فعالیت انگلیس در این منطقه نام قشم به آن داده شد.

امروزه مردم قشم به زبان محلی که ترکیبی از زبان‌های مختلفی همچون فارسی، عربی، هندی، بندری و انگلیسی است صحبت می‌کنند و لهجه آنها ترکیبی از لهجه بندری و زبان عربی و گویش آنها «جزیرتی» است. فرهنگ قشم نیز از دیگر نکات قابل توجه مردم این جزیره است که شباهت بسیاری به فرهنگ اهالی جنوب کشور به‌خصوص هرمزگان و جزایر لارک دارد.

در این جزیره مراسم مختلفی از گذشته تا امروز اجرا می‌شود. یکی از این مراسم «زنبیل گردانی» است و برای کودکانی که هنوز تا دو سالگی راه رفتن را تجربه نکرده‌اند برگزار می‌گردد. در این مراسم پدر و مادر یک سبد از برگ درخت خرما و چوب تهیه می‌کنند و کودک را در آن می‌گذارند. فرزندان بزرگ‌تر همسایه کودک را با زنبیل می‌گردانند و شعر خاصی را برای کودک می‌خوانند. «جشن میگو قشم» از دیگر مراسم مهم مردم قشم است که برای شکرگزاری از نعمت‌های خداوند برگزار می‌شود. «مراسم هفت شبی» قشم از دیگر مراسم مهم این جزیره است که در هنگام ازدواج دو زوج برگزار می‌گردد. این مراسم برای ادای دین و احترام به بزرگ‌ترهای خانواده برگزار می‌شود و هفت روز پس از عروسی، عروس به خانه بزرگ‌ترها برای ادای احترام می‌رود.

سفر با تور داخلی قشم سفر به دل طبیعت، فرهنگ و مردمی است که هیچگاه نخواهند گذاشت خاطره سفر به این خطه از یاد برود. اگر آماده هستید چمدان‌های خود را ببندید.

مسیر تور قشم

جزیره قشم در جنوب کشور و در آب‌های خلیج‌فارس قرار دارد. این جزیره از شمال با بندرعباس، از جنوب با جزیره هنگام، از شرق با جزیره لارک و از جنوب غرب با جزایر تنب احاطه شده است. برای سفر به این منطقه مسافران تور داخلی می‌توانند با هواپیما به این جزیره سفر کنند. همچنین می‌توان با قطار یا اتوبوس خود را به بندرعباس رساند و از آنجا با شناورها به سمت این جزیره روانه شد.

بهترین فصل سفر با تور قشم کی است؟

بهترین زمان سفر با تور داخلی قشم به نوع تفریحاتی باز می‌گردد که افراد می‌خواهند در این جزیره داشته باشند. در فصل‌هایی همچون بهار هوا برای تفریحات آبی همچون شنا و دریانوردی بسیار مناسب است. تابستان در این جزیره بسیار گرم است و به همین علت مسافران کمتری به این جزیره سفر می‌کنند. بهترین آب‌وهوا در این جزیره در فصل‌های پاییز و زمستان تجربه می‌شود و به همین دلیل تور داخلی قشم در این زمان بیشتر از همیشه برگزار می‌گردد.

 

جاهای دیدنی تور قشم کجاست؟

در تور داخلی قشم آن‌قدر دیدنی‌ها بسیارند که شاید زمان بسیاری برای دیدن همه آنها لازم باشد. «تنگه چاهکوه» یکی از عجایب هفت‌گانه قشم به شمار می‌رود که مسافران تور داخلی را به دل دره‌ای در عمق ۱۰۰ متری می‌برد و این امکان را به آنها می‌دهد تا نقش و نگارهای طبیعت را در دیواره، شیارها، دره‌ها، طاقچه‌های کروی، گسل‌ها و جوی‌های کف دره ببینند.

«دره ستاره‌های قشم» که در فهرست آثار یونسکو نیز به ثبت رسیده از دیگر عجایب این جزیره است. بسیاری معتقدند چند میلیون سال قبل ستاره‌ای با زمین برخورد کرد و این دره زیبا را به وجود آورد؛ هرچند در واقعیت این دره بر اثر بارش‌های شدید و فرسایش خاک به وجود آمده است. در این دره دیدن ستارگان حس و حال دیگری دارد. «غار خربس» مکانی که در گذشته سرپناه کودکان، زنان و کهن‌سالان در هنگام یورش دزدان دریایی بوده از دیگر جاهایی است که باید در این تور داخلی به دیدن آن رفت. «قلعه پرتقالی‌ها» را نباید فراموش کرد که توسط «آلفونسو آلبوکرک»، دریانورد جنگجو و سربازانش در حدود ۱۵۰۰ سال پیش ساخته شد و امروز دیواره‌هایی از آن به‌جای‌مانده است. «جنگل هرا» به عنوان کارخانه تولید آب شیرین با درخت‌های خاص و پرندگان دیدنی‌اش و «جزایر ناز» از دیگر جاهایی هستند که نباید در این سفر آنها را فراموش کرد.

 

غذاهای محلی تور قشم چیست؟

در تور قشم گروهی امکان چشیدن طعم و مزه غذاهای قشم نیز برای مسافران امکان‌پذیر است. یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای قشم «کلمبا» نام دارد که از ترکیب گوشت ماهی، گندم، پیاز و سبزیجات معطر تهیه می‌شود و بافت آن شبیه حلیم است. «ماهی کباب» از خوشمزه‌های دیگری است که به شکل خاص توسط مردم قشم مزه‌دار می‌شود. «پودینی کوسه» را نباید فراموش کرد که شاید برای بسیاری چشیدن طعم کوسه تجربه‌ای تکرارنشدنی باشد. این غذا از ترکیب فیله گوشت ماهی، رب گوجه‌فرنگی، سبزی‌های معطر و ادویه‌ها به طبخ می‌رسد. «نان تموشی» از نان‌های بسیار خوشمزه مردم این منطقه است که نباید آن را فراموش کرد. برنج دیشو، هواری میگو و قلیه‌ماهی از دیگر خوشمزه‌هایی هستند که باید طعم آنها را در این تور داخلی چشید.

 

چه وسایلی برای تور قشم برداریم؟

برای شرکت در تور قشم گروهی حتماً یک کوله‌پشتی سبک به همراه داشته باشید و در آن لوازم ضروری، داروهای مورد نیاز، آب و کمی خوراکی بگذارید. یک کفش پیاده‌روی مناسب نیز برای این سفر لازم است تا بتوانید به راحتی از دیدنی‌های این تور داخلی نهایت استفاده را ببرید. بردن یک دست لباس اضافی و لوازمی همچون کلاه لبه‌دار، کرم ضدآفتاب و عینک‌آفتابی نیز بسیار لازم است و نباید فراموش کنید. طبیعت قشم آن‌قدر زیباست که قطعاً بدون عکس گرفتن نمی‌توانید از آن بازگردید؛ پس دوربین عکاسی حتماً به همراه داشته باشید.

اگر می‌خواهید از قشم بیشتر بدانید اپیزود 19 پادکست «رادیو جولون» را به همراه داشته باشید و در مسیر حتماً به آن گوش دهید.

 

سفر با تور قشم برای چه کسانی مناسب است؟

تمام عاشقان سرزمین های جنوبی و ساحل زیبای آن می توانند در این سفر با دالاهو همراه باشند. هر روز در میان طبیعت زیبای قشم پیاده روی سبکی خواهیم داشت و از آن لذت میبریم. برای آن آماده باشید.

قشم را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور قشم گروهی دالاهو یک تور ۵ روزه و بیشتر است. در همین مدت زمان مسافران می‌توانند در فرصت کافی از تمام جاذبه‌های قشم دیدن کنند و خاطره‌های بسیاری را با خود به یادگار بیاورند.

 

در سفر با تور قشم کجا بمانیم؟

مسافرانی که با تور قشم گروهی دالاهو روانه این منطقه می‌شوند در یک اقامتگاه محلی اقامت خواهند داشت. این خانه محلی با توجه به استانداردهای آژانس دالاهو در مورد اقامتگاه‌ها انتخاب می‌شود و همین مسئله کمک می‌کند تا مسافران یک اقامت دوست‌داشتنی را در این منطقه تجربه کنند. مسافرانی که به شکل شخصی به قشم سفر می‌کنند می‌توانند در انواع هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مسافرخانه‌های قشم اقامت داشته باشند.

 

قبل از تور قشم بدانید

بسیار مهم است مسافران این تور داخلی نکات زیر را پیش از سفر با تور قشم گروهی در نظر بگیرند:

· در تور قشم گروهی فرصت تفریحاتی همچون پاراسل، شاتل سواری و سافاری وجود دارد پس حتماً این فعالیت‌ها را در نظر داشته باشید.

· قشم دارای سواحل مختلفی همچون ساحل زیتون، ساحل سوزا، ساحل نقره‌ای و ساحل جزایر ناز است که می‌توانید در هر کدام از آنها تجربه‌های مختلفی داشته باشید.

· در هنگام دیدن آثار طبیعی قشم از صدمه زدن به آنها خودداری کنید.

· به رسم و رسوم مردم محلی در هنگام سفر خود به این منطقه احترام بگذارید.

 

سوغات و صنایع دستی قشم

مردم قشم از گذشته تاکنون به کارهایی نظیر گلیم‌بافی، رودوزی و نواردوزی مشغول‌اند و همین مسئله کمک می‌کند تا افراد بتوانند زیباترین این هنرها را در قشم خریداری کنند. از خوردنی‌های این منطقه نیز می‌توان به انواع نان‌های محلی، خرما و کیک سنتی هلر اشاره کرد که می‌تواند طعم شیرین سفر شما را به عزیزانتان هدیه دهد.

 


سوالات متداول "قشم"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1402/07/18 23:58
بسیار عالی بود توضیحات انشاالله زودتر تور برگزار بشه
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/07/24 10:08
دوست عزیز
سلام

به زودی تور قشم را خواهیم داشت.

با تشکر از پیام شما

فرزانه ملایی
1401/04/15 11:51
از بین تفریحات آبی همیشه غواصی یک چیز دیگه بوده و اون ترس و دلهره ای که اکثر آدمها از جمله خود من قبل از شروع غواصی دارن اونو هیجان انگیزتر میکنه، اولین تجربه غواصیم در کنار عمو رضا اینقدر خوب بود که باعث شد من در اولین دوره آموزش غواصی open wather شرکت کنم و با تدریس روان آقای از مدرسین نمو
پاسخ دهید...
حسام محمودی
1401/04/14 14:36
عاشق غواصی هستم. آدم زیر آب عظمت خدا رو بیشتر درک میکنه، وقتی میبینه موجودات به اون ریزی از من با تمام اون دستگاهایی که بهم متصله و میربم زیر آب مجهز تره . خوشحالم موفق شدم با گذروندن دوره مقدماتی آموزش غواصی در قشم با این ورزش بیشتر آشنا بشم و ارتباط برقرار کنم
پاسخ دهید...
ژیلا حاج احمدی
1401/04/10 11:07
با راهنمایی های شما به راحتترین شکل ممکن از قشنگی های قشم نهایت استفاده را کردیم و جا داره از شما و کلوپ غواصی ساحل قشم تشکر کنم که آنها هم با تیم حرفه ای شون لحظات فراموش نشدنی را برای ما ساختن.
پاسخ دهید...
محمدرضا
1398/09/20 15:59
چقدر مسخره و جلف هست داستانهاتون...
پاسخ دهید...
سمانه
1396/10/12 12:04
توی خرید افسانه ایتون من متوجه نشدم چی شد؟داستان سیندرلا چه ربطی به درگهان داشت؟ واقعا گیج شدم چی به چیه و کی به کیه!!!
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوا دالاهو
1396/10/13 10:34
سلام
حتما داستان سیندرلا را شنیده‌اید. سیندرلا برای رفتن به مهمانی نیاز به لباس مناسب دارد و فرشته یک لباس جادویی به او می‌دهد. در اینجا از تکنیک‌های طنزنویسی برای مدرن کردن داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی استفاده شده. فرشته به جای جادو کردن، نشانیِ بازار درگهان را به سیندرلا می‌دهد تا لباسش را از آنجا بخرد؛ بازاری که کالاهای متنوعی دارد و قیمت‌هایش مناسب است.
با تشکر.

در حال حاضر تور قشم نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر