تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

کوهرنگ و لاله واژگون

39 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 738 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 31 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

تورهای داخلی

تور کوهرنگ و دشت لاله‌های واژگون کجاست؟

تور کوهرنگ و دشت لاله‌های واژگون مسافران را به بهشتی می‌برد که گل‌های لاله قرمز رنگ آن، تجسمی از بهشت را بر روی زمین می‌آفرینند. بهار چهارمحال‌وبختیاری با دشت لاله‌های واژگون شناخته می‌شود که امروزه با این طبیعت منحصربه‌فرد یکی از مقاصد مهم تور داخلی به شمار می‌رود. این دشت رویایی میزبان لاله‌هایی است که بر اساس اشعار شاهنامه، شاهد کشته شدن سیاوش بوده‌اند و از غم مرگش سربه‌زیر افکنده‌اند تا آرام‌آرام اشک بریزند. توصیفی که نشان می‌دهد چرا این دشت توسط محلی‌ها «دشت گل بگریو» نامیده شده است.
کوهرنگ سرزمین لاله‌های پرشور، پهناورترین شهرستان استان چهارمحال‌وبختیاری است و به دلیل وجود «زرد کوه»، سرچشمه «زاینده‌رود»، «کارون» و «دز» نیز محسوب می‌شود. کوهرنگ در بخش بختیاری این استان قرار دارد که مردم آن به گویش بختیاری از زبان لری سخن می‌گویند. مرکز کوهرنگ شهر «چلگرد» نام دارد که طبیعت بکر و دست‌نخورده آن همچون دشت لاله‌های واژگون نفس را در سینه‌ها حبس می‌کند.
شهرستان کوهرنگ با لاله‌های واژگون در فصل بهار، لمس خنکی قطرات آبشارها و چشمه‌ها در تابستان، دیدن درختان هزار رنگ در پاییز و اسکی سواری در کوه‌های سفیدپوش زمستان شناخته می‌شود و می‌تواند بهترین‌ها را در تور داخلی به مسافران ارائه دهد.
کوهرنگ شهری کهن است که آثاری از دوره قاجار نیز در آن دیده می‌شود. در این شهرستان تنوعی از فرهنگ و آداب‌ورسوم وجود دارد و برخی مراسم خاص همچون «کاکولی پزون» در شب ۷ ماه رمضان و شب‌های قدر و «شال اندازی» در عید نوروز، از معروف‌ترین مراسم خاص این شهرستان است. سفر با تور کوهرنگ نه تنها سفری به دل بهشت لاله‌ها است؛ بلکه سفر به پیشینه‌ای کهن است که با دیدن «گردشگاه‌پیرغار»، «قلعه چالشتر»، «پل زمان خان» و «ارگ گوگد» همراه می‌شود.

راه‌های رفتن به کوهرنگ و دشت لاله‌های واژگون

تور کوهرنگ با وسیله نقلیه اتوبوس انجام می‌شود. برای رسیدن به کوهرنگ و دشت لاله‌ها مسافران تور داخلی از تهران روانه می‌شوند و با گذشت از اصفهان، به شهرکرد و در نهایت شهر چلگرد خواهند رسید. چهارمحال‌وبختیاری ایستگاه راه‌آهن ندارد و فرودگاه آن نیز پروازهای محدوی را ارائه می‌کند. اما اگر نمی‌توانید با اتوبوس سفر کنید می‌توانید با قطار یا هواپیما تا اصفهان بیایید و بعد از آنجا به تور کوهرنگ ملحق شوید.

بهترین فصل سفر به کوهرنگ و دشت لاله‌های واژگون کی است؟

با توجه به بازه زمانی خاصی که گل‌های لاله واژگون در این منطقه می‌رویند اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت بهترین زمانی است که تور کوهرنگ برگزار می‌شود و افراد می‌توانند به دیدن این لاله‌های رویایی بروند. بااین حال باید بدانید که لاله واژگون گلی با عمر محدود است. این گل هر سال براساس میزان بارندگی و دمای هوا در هفته‌های خاصی باز می‌شود و زمان شرکت در تور دشت لاله‌های واژگون می‌تواند هر سال تغییراتی داشته باشد.

جاهای دیدنی کوهرنگ کجاست؟

در هنگام سفر با تور کوهرنگ و لاله‌های واژگون، مسافران تور داخلی می‌توانند از دیگر جاذبه‌های این منطقه دیدن کنند. «چشمه دیمه» با آب زلال خود که در نزدیکی دشت لاله‌های واژگون قرار گرفته و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، از اولین جاهای دیدنی این منطقه است. «آبشار شیخ‌علی‌خان» از دیگر جاذبه‌های این منطقه است که به آن «آبشار مینیاتوری ایران» نیز می‌گویند. در فصل بهار در اطراف این آبشار گیاهان دارویی مفید و گیاهان خوراکی بسیاری می‌رویند که عطر آنها در کنار خنکای آبشار می‌تواند مسافران را مدهوش کند.
«سنگ‌نوشته مشروطیت» از دیگر جاذبه‌های تاریخی است که مسافران تور داخلی کوهرنگ می‌توانند آن را ببینند. این سنگ‌نوشته که بر روی تپه سنگی مشرف به گردشگاه پیر غار قرار گرفته شرحی از لشکرکشی بختیاری‌ها به تهران و اصفهان و نقش سرداران بختیاری در سرکوب استبداد صغیر و سقوط محمدعلی شاه را بازگو می‌کند.
پس از همه این دیدنی‌ها قلعه چالشتر که متعلق به دوران قاجار است و در ساخت آن از تلفیق معماری اروپایی و ایرانی استفاده شده، دیدنی خواهد بود. در نهایت نیز مسافران تور داخلی به دیدن پل زمان خان خواهند رفت که از زمان صفویان بر روی رودخانه زاینده‌رود ساخته شده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
در کنار همه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، بسیاری از آداب‌ورسوم مردم این منطقه در صورت هم‌زمانی با تور بسیار دیدنی خواهند بود که از آن جمله می‌توان به نوروزخوانی، بهاره خوانی، طلب باران، «چل کچلون» اشاره نمود.

غذاهای محلی تور کوهرنگ چیست؟

یکی از جذابیت‌های خاص هر تور و به‌خصوص تور داخلی کوهرنگ چشیدن طعم غذاهایی است که بر پایه ذائقه و فرهنگ مردم این منطقه پخته می‌شوند. غذاهایی همچون «کله‌جوش کشکی»، «پرورد دوغ»، «آش اُماج» و «کاچی شیر» از غذاهای محلی این منطقه به شمار می‌روند. کباب بختیاری نیز نیازی به تعریف ندارد و طعم آن در تور کوهرنگ باید چشیده شود.

وسایل مهم برای تور کوهرنگ و لاله واژگون

برای سفر با تور کوهرنگ و لاله‌های واژگون، به مسافران پیشنهاد می‌شود تا لوازم ضروری همچون دارو، لوازم شخصی، کفش پیاده‌روی، لباس‌گرم، لیوان، قاشق و چنگال و کارت شناسایی را به همراه داشته باشند. همچنین در صورت امکان به همراه داشتن فلاسک چای، ملحفه، کلاه نقاب‌دار، بالش گردنی، زیرانداز انفرادی و کرم ضدآفتاب به مسافران توصیه می‌شود. خوب است قبل از رسیدن به کوهرنگ کتاب «سردار بی‌بی مریم بختیاری؛ سردار آزادگی» را بخرید و با خود در این تور ببرید. این کتاب شرح رشادت‌های زنی قدرتمند در این خطه است که برای به‌ثمر رسیدن مشروطیت تلاش‌های بسیاری می‌کند.

سفر با تور کوهرنگ برای چه کسانی مناسب است؟

در سفر با تور کوهرنگ همه افراد بالای ۷ سال می‌توانند شرکت کنند. در روز اول این سفر مسافران حدود ۲ ساعت راهپیمایی در شیب ملایم و در روز دوم حدود یک ساعت راهپیمایی در مسیر بدون شیب خواهند داشت. افرادی که قادر به پیاده‌روی نیستند این نکته را باید در نظر داشته باشند.

حداقل در کوهرنگ چند روز بگردیم؟

برای دیدن شهرستان کوهرنگ سه روز زمان کافی خواهد بود تا مسافران تور داخلی بتوانند از تمام جاذبه‌های این شهرستان دیدن کنند.

در سفر با تور کوهرنگ کجا بمانیم؟

در شهرستان کوهرنگ هتل، مسافرخانه و اقامتگاه‌های بوم‌گردی مختلفی وجود دارد که مسافران می‌توانند در آنها اقامت داشته باشند. افرادی که با تور کوهرنگ دالاهو روانه این شهر می‌شوند در یک هتل ۴ ستاره اقامت خواهند داشت. دالاهو همواره سعی می‌کند تا بهترین اقامتگاه‌ها را برای گردشگران تدارک ببیند تا در زمان استراحت، مسافران بهترین امکانات را در اختیار داشته باشند.

قبل از تور کوهرنگ بدانید

در تور داخلی کوهرنگ فرصت دیدن سرچشمه زاینده‌رود را خواهید داشت. آبی خروشان و پرابهت که از دل کوه برای سیراب کردن دشت‌ها روانه می‌شود. برای دیدن این سرچشمه حتما فاصله ایمنی را رعایت کنید.

اگر قبلا لبنیات محلی نخورده‌اید، بهتر است شیر محلی را بدون آنکه جوشانده شود، استفاده نکنید.

در تور کوهرنگ و چهارمحال‌وبختیاری افرادی را می‌بینید که قارچ و کرفس کوهی می‌فروشند. قارچ کوهی انواع گوناگونی دارد و مهم است که نوعی که زیر درخت رشد می‌کند را تهیه نکنید.

سوغات و صنایع‌دستی کوهرنگ

یکی از جاذبه‌های هر سفری خرید سوغات و صنایع‌دستی خاص آن منطقه است. از سوغاتی‌های مهم کوهرنگ می‌توان به انواع قالی و قالیچه دستباف بختیاری، وریس بافی، چوقا بافی،و خورجین‌بافی اشاره کرد. اگر بخواهیم به سوغاتی‌های خوردنی اشاره کنیم عسل کوهرنگ و انواع لبنیات همچون کشک و «قارا» و انواع داروهای گیاهی از جمله محصولاتی هستند که می‌توانند عزیزان شما را بسیار خوشحال کنند.

نسخه انگلیسی تور کوهرنگ: Kuhrang County


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
سوالات متداول "کوهرنگ و لاله واژگون"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل