تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

استانبول

109 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور استانبول را برای سفر می‌پسندم؟

شاید به‌جرات بتوان گفت کمتر مسافری است که از سفر به استانبول لذت نبرد. استانبول در صدر محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا در برخی سال‌ها قرار داشته و همین مسئله نشان می‌دهد این شهر تا چه اندازه نظر جهانیان را به خود جلب کرده است. استانبول همه چیز را برای یک ذهن کنجکاو در سفر دارد. بناهای تاریخی، کوچه‌پس‌کوچه‌هایی با خانه‌های بسیار جذاب، بوتیک‌هایی کوچک و دیدنی، کافه‌های خیابانی و مراکز خرید، همگی نظر مسافران را جلب می‌کنند. در کنار این موارد، قدم‌زدن بر روی پل تنگه بسفر، بازار قدیمی استانبول و سفر به بخش آسیایی باعث می‌شوند این مقصد گردشگری را بسیار دوست داشته باشید.
اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید مقاله تنگه بسفر را متفاوت ببینید، از استانبول بیشتر برای شما خواهد گفت.

شهر استانبول کجاست؟

شهر استانبول بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور ترکیه است و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن نیز به شمار می‌رود. استانبول دومین کلان‌شهر بزرگ خاورمیانه و همچنین بزرگ‌ترین کلان‌شهر اروپا است و از طریق تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند. این شهر در سال ۲۰۱۰ از لحاظ تعداد گردشگر خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار رفته و امروزه نیز مسافران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. زبان مردم استانبول ترکی استانبولی و واحد پول آنها لیر است. مطلب قبل از سفر به استانبول بخوانید به شما کمک می‌کند اطلاعات کامل‌تری در مورد این شهر به دست آورید.

پیکاپ پاسپورت از استانبول

تا چند وقت پیش تعداد کسانی که خدمات پیکاپ پاسپورت را می‌شناختند، زیاد نبود. به همین دلیل افراد پس از طی مراحل درخواست اخذ ویزا، زمانی که ویزا برای آنها صادر می‌شد مجبور بودند خودشان مجددا به کشور سوم سفر کنند که علاوه بر هزینه‌های اقامت و پرواز، تنظیم زمان رفتن و طی کردن مراحل اداری نیز مشکلاتی را فراهم میکرد. امروز شما می‌توانید پیکاپ پاسپورت خود را به ما بسپارید. 

وقت سفارت امریکا از استانبول

دالاهو با دریافت فرم اطلاعات شما، از طریق سفارت آمریکا در ترکیه، برایتان وقت سفارت آمریکا می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب وقت سفارت آمریکا را مطالعه کنید.

وقت سفارت انگلستان از استانبول

شاید از نظر شما گرفتن وقت سفارت کار دشواری باشد. فکر کردن به اینکه چه مدارکی نیاز دارید و چه مدتی طول می‌کشد تا وقت سفارت بگیرید برای شما نگران کننده است. البته این نگرانی بی‌جا نیست؛ اگر شما به تنهایی اقدام به این کار کنید، باید پروسه وقت‌گیر و هزینه‌بری را پشت سر بگذارید. اما با دالاهو تنها با یک تماس و تهیه چند مدرک می‌توانید وقت سفارت انگلیس بگیرید.

ویزای تضمینی کانادا از استانبول

برای سفر به کانادا، فرقی نمی‌کند برای دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش‌های علمی و تجاری، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و همراهی با تور کانادا، تحصیل و تحقیق، می‌روید؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدارک موردنیاز برای ویزای کانادا را آماده و ترجمه کنید و با حضور در سفارت کانادا یا آنلاین از طریق وب‌سایت سفارت کانادا اقدام کنید. با توجه به بسته بودن سفارت کانادا در ایران و البته زمان کمتری که طول می‌کشد تا آنلاین برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید، ما درخواست شما را به صورت آنلاین ثبت می‌کنیم. در حال حاضر می‌توانید برای ویزای توریستی (عادی و تضمینی)، ویزای تحصیلی، ویزای فرصت مطالعاتی، ویزای شغلی، ویزای سرمایه‌گذاری و سوپرویزا اقدام کنید.

 

پرواز با تور استانبول چگونه انجام می‌شود؟

پرواز با تور استانبول به دلیل هم مرز بودن ایران و ترکیه بسیار ساده است. یک پرواز مستقیم می‌تواند شما را به‌راحتی به این شهر زیبا برساند. مدت‌زمان پرواز به استانبول چیزی در حدود ۳ ساعت تا ۳ ساعت و نیم است.

تور استانبول ویزا می‌خواهد؟

خوشبختانه برای سفر با تور استانبول یا سفر شخصی به این کشور نیاز به ویزا نخواهید داشت و تنها با پاسپورت خود می‌توانید به این کشور سفر کنید. شاید برا‌ی‌تان جالب باشد بدانید برای دریافت ویزای برخی از کشورها همچون کانادا، انگلیس، و آمریکا می‌توانید از شهر استانبول اقدام کنید. آژانس مسافرتی دالاهو خدمات پیکاپ پاسپورت این کشورها را به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید با استفاده از این خدمات دریافت ویزای خود را بسیار آسان‌تر کنید. آژانس دالاهو همچنین برای گرفتن وقت سفارت این کشورها می‌تواند بسیار به شما کمک کند. اگر در این زمینه مشکلی دارید می‌توانید با مشاوران دالاهو تماس بگیرید.

 

بهترین زمان برای سفر به استانبول کی است؟

بهترین زمان برای سفر به استانبول کاملاً سلیقه‌ای است. مسافرانی که می‌خواهند با ازدحام کمتر گردشگران مواجه شوند بهتر است در فصل بهار و پاییز به استانبول سفر کنند. در این فصول آب‌وهوا مطلوب و هزینه‌ها ارزان‌تر است. اگر به دنبال هوای گرم‌تری هستید حتماً فصل تابستان را برای سفر انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید در روزهای برفی استانبول قدم بزنید، زمستان فصل مناسب‌تری برای شما است.

تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

 

جاذبه‌های تور استانبول چیست؟

شاید کمی سخت باشد که بخواهیم تمام دیدنی‌های استانبول را در چند خط شرح دهیم؛ اما اشاره به مهم‌ترین آنها کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌تر برای دیدن این جاذبه‌ها دست به انتخاب بزنید. مسجد «ایا صوفیه»؛ عظمت معماری بیزانس یکی از جاهای دیدنی است که حتماً باید به سراغ آن بروید و مسحور گنبد بلند آجری آن شوید. اگر به جاهای مرموز علاقه دارید «آب‌انبار با سیلیکا» از دیگر جاذبه‌هایی است که حتماً باید به آن سر بزنید. این آب‌انبار بازمانده امپراتوری رم شرقی است و محلی برای عبادت محسوب می‌شده است. «برج گالاتا» استانبول از دیگر دیدنی‌هایی است که از بالای آن می‌توانید کل استانبول را تماشا کنید و شکوه آن را از نظر بگذرانید. اگر اهل خرید هستید خیابان استقلال را به‌هیچ‌عنوان فراموش نکنید؛ زیرا می‌توانید بسیاری از برندهای مطرح را در کنار هم ببینید و حسابی خرید کنید.
اگر با تور استانبول دالاهو به این کشور سفر می‌کنید دیدنی‌های مطرح این شهر را حتماً خواهید دید. اگر به شکل شخصی به سفر استانبول رفته‌اید، می‌توانید از گشت‌های یک روزه دالاهو در استانبول استفاده کنید. همکاران آژانس مسافرتی دالاهو برنامه‌های متنوعی همچون تور کشتی استانبول، تور «هاپ آن هاپ آف»، گشت جزیره «بیوک آدا» و... را برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید بدون هیچ مشکلی همه دیدنی‌های استانبول را ببینید.

جشنواره‌ها و فستیوال‌های معروف تور استانبول

اگر بتوانید طی تور استانبول در جشنواره‌ها و فستیوال‌های این کشور شرکت کنید حال و هوای متفاوتی را تجربه خواهید کرد. از جمله فستیوال‌های مهم استانبول می‌توان به سال نو میلادی در ماه دی، فستیوال موسیقی «سونار» در اسفند و فستیوال گل‌های لاله در ماه فروردین اشاره کرد. این فستیوال‌های دیدنی هر کدام می‌توانند تجربه بی‌نظیری برای شما رقم بزنند. شما می‌توانید به‌راحتی تاریخ تور استانبول خود را با این فستیوال‌ها و دیگر جشن‌ها هماهنگ کنید.

 

شکم گردی و غذاهای تور استانبول چگونه است؟

استانبول مقصدی بسیار جذاب برای افراد شکم گرد است که حسابی می‌توانند در آن خوش بگذرانند. اول‌ازهمه در این شهر به سراغ «لهمجون» (Lahmacun) یا پیتزای ترکی بروید و طعم جذاب آن را بچشید. «کومپیر» (Kumpir) سیب‌زمینی تنوری پر شده از سوسیس، ذرت، نخودفرنگی و... است و آن را می‌توانید از دست‌فروشان استانبول خریداری کنید. «دوروم» (Durum) نوعی ساندویچ کوچک با گوشت و سبزی‌ها است که طعم بی‌نظیری دارد و به عنوان میان‌وعده‌ای جذاب می‌توانید آن را بخورید. کباب‌ترکی، «ایچلی کوفته»، «میدیه دولما» و... از دیگر خوشمزه‌های استانبول هستند که حتماً باید مزه آنها را در تور استانبول امتحان کنید. فراموش نکنید که بلوط بوداده، بلال کبابی، باقلوا، کونفه و... از دیگر خوردنی‌های لذیذی هستند که باید حتماً طعم آنها را در تور استانبول مزه کنید.

 

نکات مهم پیش از سفر با تور استانبول که باید بدانید

- برای رفت‌وآمد در سطح شهر حتماً از وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید؛ زیرا هزینه تاکسی‌ها بسیار گران است.
- اگر خواستید در طی تور استانبول پول‌تان را به لیر تبدیل کنید صرافی‌های بسیاری در این شهر وجود دارد که می‌توانند این کار را به‌راحتی برای‌تان انجام دهند.
- در استانبول تاکسی‌های اوبر فعال هستند و شما می‌توانید از این تاکسی‌ها نیز برای رفت‌وآمد استفاده کنید.
- پوشش در استانبول آزاد است؛ اما هنگام رفتن به مساجد استانبول، لباس پوشیده به تن داشته باشید.
- اگر تنها هستید و با تور استانبول سفر نکرده‌اید به خیابان «ترلابسی» استانبول نروید زیرا این خیابان به مرکز خلاف استانبول تبدیل شده است.
- سوغات استانبول قهوه ترک، چای ترکی، سرامیک‌های نقاشی شده و محصولات چرمی هستند که می‌توانید برای عزیزان‌تان از سفر با تور استانبول یادگاری بیاورید.
«سفر به استانبول از صفر تا صد، هرچه باید بدانید» به شما کمک می‌کند بیشتر در مورد جزئیات سفر به استانبول بدانید.

هزینه‌های جانبی در هنگام تور استانبول

در هنگام تور استانبول بسیاری از هزینه‌ها به عهده مسافران است. اگر بخواهید در یک رستوران نه‌چندان گران و متوسط غذا میل کنید چیزی در حدود ۶ تا ۷ دلار باید بپردازید. یک فنجان قهوه مانند کاپوچینو چیزی در حدود 2.5 دلار و یک بطری آب معدنی چیزی در حدود نیم دلار هزینه دارد. بلیط حمل و نقل یک طرفه وسیله‌های حمل و نقل عمومی حدود نیم دلار است. اگر می‌خواهید طرح ماهانه تلفن همراه با امکان تماس و 10 گیگابایت به علاوه داده را خریداری کنید حدود ۷ دلار باید بپردازید.


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل