تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

کاپادوکیا

30 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور کاپادوکیا را برای سفر می‌پسندم؟

اگر می‌خواهید به یک‌دنیای شگفت‌انگیز قدم بگذارید تور کاپادوکیا می‌تواند روحیه ماجراجوی شما را اقناع کند. این شهر محل سکونت بشر از دوران پارینه‌سنگی بوده، هیتی‌های باستان در این منطقه ساکن بودند و سپس یکی از مهم‌ترین مراکز سکونت مسیحیان بوده است. مسیحیان که از سلطه حاکمان روم فرار کرده بودند به خانه‌ها و کلیساهایی که در دل صخره‌های این منطقه ایجاد شده بود پناه آورده بودند.
کاپادوکیا به دلیل اینکه بستر تاریخی کهن بوده، بسیار دیدنی است و رمز و رازهای مردمان ساکن در این منطقه را در گوش مسافران زمزمه می‌کند. از طرفی تحولات جغرافیایی که باعث بافت عجیب و صخره‌ای این شهر شده از دیگر جاذبه‌های آن می‌باشد که می‌تواند برای افرادی که به دنبال کشف دیدنی‌های بکر هستند، بسیار جذاب باشد. مقاله «راهنمای سفر ارزان به کاپادوکیا ترکیه» می‌تواند دید وسیع‌تری از تور کاپادوکیا به شما دهد.

تور کاپادوکیا برای بسیاری از مردم جهان، واقعا شگفت‌انگیز است. کاپادوکیا یا کاپادوکیه شهر بالن‌ها نیز نام دارد و تصویر بالن‌های رنگارنگ در میان صخره‌های بسیار زیبای آن، گردشگران بسیاری را به سمت این شهر می‌کشاند. این منطقه با دره‌های سرخ‌رنگ و شهرهای مارپیچ زیرزمینی خود، شهری عجیب و پر رمز و راز است. کاپادوکیا بخشی از ترکیه است که تاریخ و شگفتی طبیعت در آن درهم‌تنیده شده‌اند و سفر شما می‌تواند به آن سفری اسرارآمیز باشد. مشاهده دره جن و پری‌ها، دره سرخ، شهر زیرزمینی «کایماکلی» فقط تعدادی از جاذبه‌های تور کاپادوکیا هستند که با اسم‌های جالب و عجیب خود خبر از سفری پر از رمز و راز به شما می‌دهند. اگر مشاهده بافت‌های طبیعی و تاریخی عجیب که انسان‌ها آنها را برای زندگی انتخاب کرده‌اند برای شما جالب است تور کاپادوکیا می‌تواند یکی از بهترین سفرها برای شما باشد.

کاپادوکیا کجاست؟

کاپادوکیا شهری باستانی و پر از اعجاب در آناتولی ترکیه است که از سال ۱۹۸۵ به ثبت یونسکو رسیده و یکی از سه شهر صخره‌ای دنیا محسوب می‌شود. این شهر در شرق ترکیه و در داخل کوهستان قرار گرفته و آب‌وهوایی کوهستانی دارد. کاپادوکیا ثمره گدازه‌ها و خاکسترهای آتشفشانی از حدود ۶۰ میلیون سال پیش است و در واقع از فوران کوه‌های آتشفشانی ترکیه پی‌ریزی شده تا در طی سال‌ها تبدیل به کاپادوکیای امروزی شود. این شهر به دلیل قرارگرفتن در مسیر جاده ابریشم اهمیت خاصی دارد و این مسئله به جاذبه‌های آن در تور کاپادوکیا می‌افزاید. برای آشنایی بیشتر با کاپادوکیا خواندن مقاله «کاپادوکیا کجاست؟» به شما توصیه می‌شود.

 

پرواز تور کاپادوکیا چگونه انجام می‌شود؟

به شکل مستقیم پروازی به کاپادوکیا وجود ندارد. اکثر مسافران ایران در تور کاپادوکیا، با پرواز به آنکارا یا استانبول می‌روند و سپس از آنجا با وسایل حمل‌ونقل زمینی یا پرواز داخلی خود را به کاپادوکیا می‌رسانند. فاصله کاپادوکیا تا استانبول از راه زمینی ۸ تا ۹ ساعت است و با پرواز یک ساعت طول می‌کشد. اگر از آنکارا قصد سفر زمینی به کاپادوکیا را دارید ۳ ساعت و نیم زمان برای مسیر باید در نظر بگیرید.

آیا برای تور کاپادوکیا نیاز به ویزا است؟

تور کاپادوکیا مانند باقی تورهای ترکیه نیازی به ویزا ندارد و شما تنها با پاسپورت خود به این کشور سفر می‌کنید و در فرودگاه مجوز ورود شما صادر می‌شود.

نقشه ترو قونیه و کاپادوکیه

 

بهترین زمان تور کاپادوکیا کی است؟

بهترین زمان تور کاپادوکیا اواسط اردیبهشت تا اواخر مهرماه است. شما در این بازه زمانی می‌توانید بهترین آب‌وهوا را در این منطقه داشته باشید و از تفریحات و جاذبه‌های دیدنی این منطقه به‌راحتی دیدن کنید.

تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
  • 22 تیر 1403
    • 8 روزه
    • از 20,000,000 تومان + 950 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 9 شهریور 1403
    • 8 روزه
    • از 20,000,000 تومان + 950 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 30 آبان 1403
    • 5 روزه
    • از 15,000,000 تومان + 500 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 21 آذر 1403
    • 5 روزه
    • از 11,500,000 تومان + 500 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
مــشاهــده هــمه تــورها

 

جاذبه‌های تور کاپادوکیا چیست؟

در طی تور کاپادوکیا شما با جاذبه‌های بسیاری روبرو هستید. دیدار مولانا یکی از جاذبه‌هایی است که در ابتدای سفر با آن مواجه می‌شوید. این دیدار غیرواقعی در واقع بازدید از موزه پانوراما و مقبره و موزه مولانا است. برای بسیاری از افراد دیدن محل دیدار شمس تبریزی و مولانا، و مقبره شمس نیز همچون سفری در تاریخ است. در ادامه پیاده‌روی در دره رز یا دره قرمز و بسیاری دره‌های دیگر می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. بازدید از کلیساهای مخفی با نقوشی از هزاران سال پیش و دوچرخه‌سواری در کوهستان کاپادوکیه نیز می‌تواند برای شما ترکیبی از حیرت و هیجان را ایجاد کند. بالون‌سواری و رفتن به آسمان و یا حتی تماشای آنها از جاذبه‌های معروف دیگر این سفر هستند. دیدن نقاشی‌های باستانی در غارهای کاپادوکیا، شهر زیرزمینی درینکویو، و گورمه (شهر دودکش جن) نیز نباید در طول تور کاپادوکیا فراموش شود. در مقاله «کاپادوکیا کجاست؟» به جاذبه‌های تور کاپادوکیا بیشتر پرداخته شده است که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

فستیوال‌ها و جشن‌های تور کاپادوکیا

از جشنواره‌های بسیار معروف کاپادوکیا جشنواره چادر (Tent) در ماه ژوئن و جشنواره بالون کاپادوکیا در ماه جولای است. این جشنواره‌ها تصاویری بسیار رنگارنگ در منطقه ایجاد می‌کنند که می‌تواند بسیار فانتزی و دیدنی باشد. جشنواره بین‌المللی رقص جهانی کاپادوکیا در آوانوس نیز جشنواره مهم دیگری است که در آن رقصندگان کشورهای مختلف گرد هم می‌آیند. جشنواره دوچرخه‌سواری «سالکانو» کاپادوکیا در ماه سپتامبر نیز می‌تواند برای افرادی که به دوچرخه‌سواری علاقه دارند بسیار جذاب و دیدنی باشد. شما می‌توانید تور خارجی خود را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در زمان برگزاری این فستیوال‌ها در آنجا باشید.

 

شکم گردی و غذاهای تور کاپادوکیا چگونه است؟

در تور کاپادوکیا شما می‌توانید در رستوران‌های معروف این شهر، طعم غذاهای خوشمزه و خاص آن را بچشید. بسیاری از هتل‌ها در این شهر غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو می‌کنند. شما در رستوران‌های این شهر می‌توانید کباب سفالی را که در کوزه‌های سفالی پخته می‌شود، امتحان کنید و یا در رستوران‌های بنام دیگری همچون لیلا، هاندان و ستن طعم و مزه غذاهای ترکی را به بهترین شکل بچشید. به‌صورت کلی غذاهای معروف این منطقه مواردی همچون کباب سفالی، و مانتی یا راویولی ترکی هستند. دسرهایی همچون «کوفتور» که از انگورهای تاکستان‌های این منطقه تهیه می‌شود و «کنار» که ترکیبی از آرد، آب و ملاس انگور است نیز می‌تواند طعم متفاوتی به تجربه غذایی شما اضافه کند.

 

نکاتی که در هنگام سفر با تور کاپادوکیا باید بدانید

- هتل‌های کاپادوکیا ظاهر متفاوتی دارند و در دل کوه قرار گرفته‌اند و می‌توانند امکاناتی ساده و یا لوکس و مجلل را ارائه دهند.
- هتل‌های بوم‌گردی با قیمت پایین‌تر در کاپادوکیا وجود دارند که افراد می‌توانند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در سفرهای شخصی از آنها استفاده کنند.
- در کاپادوکیا شما می‌توانید به بازارها و مراکز خرید هم سر بزنید فقط باید بدانید که پاساژهای لوکس یا مجتمع‌های غول‌پیکر در این شهر دیده نمی‌شود.
- انواع ظروف سفالی، فرش و گلیم، خشکبار، زیورآلات و اشیا دکوری در بازار کاپادوکیا قابل‌خرید هستند.
- زیورآلات دست‌ساز، مجسمه‌های سنگی و پارچه‌های سنتی کار شده از جمله سوغات کاپادوکیا هستند که شما می‌توانید برای عزیزان خود از تور کاپادوکیا به یادگار بیاورید.

هزینه‌های جانبی تور کاپادوکیا

در تور کاپادوکیا برای خوردن یک وعده غذا در رستوران معمولی حدود ۵ تا ۶ دلار، برای یک فنجان کاپوچینو تقریباً دو دلار و برای یک بطری آب‌معدنی حدود 0.30 دلار باید بپردازید. طرح ماهانه تلفن همراه با امکان تماس و 10 گیگابایت به علاوه داده، حدود ۶ دلار هزینه دارد و بلیت یک‌طرفه وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی حدود نیم دلار است.






بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل