تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

گلوی شیطان در آبشار ایگوآسو (فیلم)

«آبشار ایگوآسو»، در مرز دو کشور برزیل و آرژانتین، به‌ خاطر شکل نعل‌مانند صخره‌هایش به «گلوی شیطان» معروف است. ایگوآسو در زبان محلی برزیلی یعنی «آب بزرگ». «گلوی شیطان» که با نام «Garganta del Diablo» نیز شناخته می‌شود، بدون شک یکی از زیباترین شگفتی‌های آبشار باشکوه «ایگوآسو» است. این آبشار معروف در آمریکای جنوبی و در مرز بین برزیل و آرژانتین قرار دارد و هر ساله گردشگران بسیاری را در تور برزیل برای دیدن عظمت و غرش خود به سمت این کشور دعوت می‌کند. اینکه چرا این آبشار این‌چنین معروف است به دلایل مختلفی باز می‌گردد. از عظمت و محیط طبیعی خیره‌کننده خود آبشار تا محیط مسحورکننده‌اش همگی باعث شهرت این آبشار شده‌اند. گلوی شیطان یکی از جاذبه‌های بسیار مهم تور برزیل محسوب می‌شود که باید حتماً در هنگام سفر با این تور خارجی تجربه شود.

تور برزیل

گلوی شیطان در آبشار ایگوآسو

آبشار گلوی شیطان شکلی همانند نعل اسب یا U دارد و در قلب رودخانه ایگوآسو در بخشی قرار گرفته که حجم عظیمی از آب به شکاف باریکی سقوط می‌کند. این شکاف با صخره‌های بلند و باشکوه احاطه شده و منظره‌ای طبیعی شبیه به آمفی‌تئاتر ایجاد می‌کند.
گلوگاه شیطان به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهیب‌ترین آبشار در گستره آبشار ایگوآسو شمرده می‌شود. عرض آن تقریباً 492 فوت (150 متر) و ارتفاع چشمگیر آن 269 فوت (82 متر) است. جدای ابعاد، هجوم بی‌امان آب، غبار همیشگی محیط اطراف و غرش رعدوبرق، این آبشار را به یکی از خاص‌ترین آبشارها و حتی بسیار دیدنی‌تر از آبشار نیاگارا بدل می‌کنند. در تور برزیل بهترین فرصت برای مسافران فراهم است تا از این آبشار دیدن کنند.

آبشار گلوی شیطان از شگفتی‌های مرز برزیل و آرژانتین است

چرا به این آبشار گلوی شیطان می‌گویند؟

شاید برای مسافران تور خارجی برزیل سؤال باشد که چرا این نام را بر روی این آبشار گذاشته‌اند؟! در واقع، داستان‌ها و افسانه‌های متعددی در مورد نام‌گذاری گلوی شیطان در آبشار ایگوآسو وجود دارد. فولکلور محلی و اسطوره‌ها همواره در نام‌گذاری مکان‌های دیدنی طبیعی نقش دارند و گلوی شیطان نیز از این قاعده مستثنی نیست. این نام احتمالاً از ویژگی‌های هیبت‌انگیز و مهیب این آبشار سرچشمه گرفته است. در این آبشار ریزش آب در حجم بسیار زیاد و فرورفتنش در شکاف باریک، صدای غرشی را ایجاد می‌کند و اطراف را با غبار و مهی زیبا می‌پوشاند. این تصاویر و صداها به‌احتمال بسیار زیاد گلویی را برای افراد قدیمی تداعی کرده‌اند که هیبت شیطانی دارد و به همین دلیل به آن گلوی شیطان نام داده‌اند.
این نام‌گذاری هیچ ارتباطی به مفاهیم مذهبی یا فراطبیعی ندارد و فقط اشاره‌ای به ماهیت جذاب و باشکوه این منطقه می‌کند. در واقع این نام باعث می‌شود که جذابیت و رمز و راز این آبشار ذهن بازدیدکنندگان تور برزیل را بیشتر درگیر خود کند.

راه رسیدن به گلوی شیطان در تور برزیل

اگر در تور خارجی برزیل شرکت کرده‌اید راهنما شما را به‌سادگی به این نقطه می‌رساند. برای مسافرانی که تنها سفر می‌کنند چندین راه برای رسیدن به گلوی شیطان وجود دارد. شما می‌توانید سوار قطارهای جنگلی بشوید و به ایستگاه گلوی شیطان بروید و یا یک ماشین اجاره کنید و خود را به این نقطه برسانید. از این نقطه به بعد می‌توانید قدم‌زنان از روی یک پل‌عابر پیاده ۳۶۰۰ فوتی عبور کنید. پس از آن در نقطه‌ای که برای بازدید مسافران فراهم شده، شما امکان نشستن بر روی یک صندلی را خواهید داشت تا مشاهده‌گر این آبشار شگفت‌انگیز باشید. نشستن و یا ایستادن در این نقطه و تماشای آبشار، شما را مجذوب نیروی طبیعی و قدرتمندی می‌کند که می‌توانید خود را در حس شگفتی آن غرق کنید.

از طریق یک پل می‌توانید تا نزدیکی آبشار بروید


شما همچنین می‌توانید آبشار را با قایق تندرو تماشا کنید. برای این کار باید لباس گرم بپوشید و یک پانچو یا پتو به همراه داشته باشید؛ زیرا مطمئناً خیس خواهید شد.

بهترین زمان برای دیدن گلوی شیطان

به طور معمول در تور برزیل بعدازظهر را برای دیدن این آبشار در نظر می‌گیرند؛ زیرا بهترین زمان برای دیدن گلوی شیطان است. در این زمان خورشید از بالای آبشار در حال عبور است و یکی از زیباترین تصاویر بصری را به بینندگان ارائه می‌کند. اگر در صبح به سمت این آبشار بروید بسیاری از زیبایی‌های آبشار به دلیل تابش خیره‌کننده نور خورشید قابل‌دیدن نخواهد بود.

آبشار گلوی شیطان چگونه کشف شده است؟

این آبشار برای اولین‌بار توسط یک فاتح اسپانیایی کشف شد. در واقع کشف این آبشار در نتیجه کشف منطقه‌ای به نام آرژانتین امروزی بود. این فاتح اروپایی پس از کشف این منطقه به این آبشار بسیار زیبا و دیدنی برخورد کرد و پس از آن بود که به‌مرور کشف این ناحیه گسترده‌تر شد. نام یکی از آبشارهای بخش آرژانتینی به نام این فرد نام‌گذاری شده است تا یادش همواره در خاطر بماند.

ساختار و ویژگی‌های گلوی شیطان

ساختار و ویژگی‌های گلوی شیطان باعث شده این آبشار یکی از خاص‌ترین‌ها برای مسافران تور برزیل باشد. اما اینکه چه ویژگی‌هایی باعث این خاص بودن شده‌اند را در ادامه می‌خوانید:

اندازه بسیار بزرگ

گلوی شیطان به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تور برزیل بزرگ‌ترین و قدرتمندترین آبشار در میان آبشارهای ایگوآسو است. همان‌طور که گفته شد این آبشار ۱۵۰ متر عرض و ۸۲ متر ارتفاع دارد.

موقعیت استراتژیک

موقعیت این آبشار به‌گونه‌ای است که پس از ایستادن یا نشستن بر روی سکوی مخصوص تماشاگران، دیواری از آب جاری، مه و سمفونی پر غرش آبشار را در برابر خود دارند و احساسات بسیار بکری را تجربه می‌کنند.

بازدید از آبشار گلوی شیطان نیاز به تجهیزات پیچیده ندارد

محیط بسیار زیبا و فریبنده

جنگل‌های بارانی سرسبز، حیات‌وحش پر جنب‌وجوش و گیاهان دل‌فریب، فضایی واقعاً جادویی در اطراف آبشار ایجاد می‌کنند. ترکیبی از آبشارهای باشکوه و محیط طبیعی خیره‌کننده باعث ایجاد تجربه‌ای ماورایی و فریبنده برای مسافران تور خارجی برزیل می‌شود.

محیط بکر دست‌نخورده

آبشارهای ایگوآسو، از جمله گلوی شیطان، در محیطی نسبتاً دست‌نخورده قرار دارند که توسط پارک ملی محافظت می‌شود. آب کریستالی، پوشش گیاهی متراکم و هوای خالص به زیبایی بکر این منطقه کمک می‌کنند. علاوه بر این، آبشارها به‌عنوان یک زیستگاه حیاتی برای گونه‌های متعدد ماهی و سایر موجودات آبزی عمل می‌کنند و به اهمیت و هماهنگی اکولوژیکی منطقه می‌افزایند.

حیات‌وحش گلوی شیطان و تنوع زیستی

منطقه گلوی شیطان در داخل آبشار ایگوآسو نه‌تنها یک شگفتی طبیعی جذاب است، بلکه یک اکوسیستم پر رونق و مملو از تنوع زیستی قابل‌توجه نیز به شمار می‌رود. جنگل‌های بارانی و آبراه‌های به‌هم‌پیوسته زیستگاهی مناسب برای طیف وسیعی از حیات‌وحش ایجاد می‌کند. این شرایط باعث می‌شود که پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، حشرات و گونه‌های گیاهی فراوانی در این منطقه به چشم بخورند.
این منطقه به‌خاطر تنوع پرندگانش مشهور است و بیش از 400 گونه پرنده ثبت شده در منطقه آبشار ایگوآسو وجود دارد. گونه‌های رنگارنگ و نمادین مانند توکان، طوطی، مرغ مگس خوار، و عقاب باشکوه هارپی، با حضور خود جنگل‌های بارانی و سواحل رودخانه‌ها را برای مسافران تور برزیل بسیار دیدنی می‌کنند.
همچنین طیف متنوعی از گونه‌های پستاندار از جمله کواتیس‌ها، کاپیبارا، میمون‌های زوزه‌کش و مورچه‌خواران غول‌پیکر منحصربه‌فرد در این منطقه رشد می‌کنند.
علاوه بر موارد فوق بسیاری از خزندگان و دوزیستان مانند ایگواناها، لاک‌پشت‌ها و مجموعه‌ای از قورباغه‌ها در این منطقه زندگی می‌کنند. بسیاری از حشرات خاص مانند پروانه‌ها و همچنین انواع ماهی‌ها مانند گربه‌ماهی «دورادو» و «سوروبی» نیز در آب‌های این منطقه بسیار دیده می‌شوند.

طبیعت اطراف آبشار گلوی شیطان، روح‌نواز و اعجاب‌انگیز است


علاوه بر جانوران، جنگل‌های بارانی اطراف، تنوع بسیار زیادی از گونه‌های گیاهی را به نمایش می‌گذارند. درختان سر به فلک کشیده، سرخس‌های سرسبز، بروملیادها، ارکیده‌ها و گیاهان «اپی‌فیت» تنها چند نمونه از زندگی گیاهی متنوعی هستند که در این اکوسیستم رشد می‌کنند.
این ناحیه سرشار از دیدنی هایی است که مسافران تور برزیل را هر لحظه شگفت زده می کند.

تامین نیروی برق آرژانتین و برزیل

این آبشار از لحاظ تولید انرژی الکتریکی نیز بسیار اهمیت دارد؛ زیرا حدود ۴۰ درصد برق مصرفی کشورهای آرژانتین و برزیل از طرف نیروگاه برق‌آبی این آبشار تأمین می‌شود.

چرا آبشار گلوگاه شیطان را ببینیم؟

گلوگاه شیطان مکانی نفس‌گیر برای دیدن یکی از هفت عجایب جدید طبیعت در تور خارجی برزیل است. دیدن این آبشار در تور برزیل ترکیبی خارق‌العاده از قدرت و زیبایی را به بیننده منتقل می‌کند. عظمت آبشار، صدای رعدوبرق و غباری که محیط اطراف را فراگرفته، همگی به تأثیر هیبت‌انگیزی که بر بازدیدکنندگان می‌گذارد، کمک می‌کنند. این آبشار فقط یک منظره دیدنی نیست، بلکه تجربه‌ای عمیق برای مسافران تور خارجی برزیل محسوب می‌شود. اهمیت اکولوژیکی گلوی شیطان، همراه باارزش فرهنگی آن، جذابیت آن را برای مسافران تور برزیل دوچندان می‌سازد.
اگر آماده هستید که در شکوه گلوی شیطان در آبشار باشکوه ایگوآسو غوطه‌ور شوید با همکاران ما در آژانس دالاهو تماس بگیرید تا هر چه سریع‌تر در این تور خارجی شرکت کنید.

فیلم آبشار گلوگاه شیطان

«النور روزولت»، همسر رییس‌جمهور آمریکا، وقتی برای اولین بار مقابل آبشار ایگوآسو ایستاد تنها چیزی که گفت این بود: «بیچاره [آبشار] نیاگارا».

اولین‌ بار «آلوار دِ واکا»، جهانگرد و مکتشف اسپانیایی، در سال 1541میلادی این آبشار را کشف کرد. ایگوآسو 2.7 کیلومتر مربع وسعت دارد و سه برابر بزرگ‌تر از آبشار نیاگاراست. به خاطر همین، اِلنور روزولت دلش به حال آبشار نیاگارا سوخت.

 هر دو کشور برزیل و آرژانتین در دو طرف این آبشار پارک‌های ملی دارند که بهتر است برای دیدن نمای بهترش به پارک ملی برزیل بروید. در این ویدئو بیشتر با این آبشار زیبا آشنا شوید.

  

 



برای بازدید از این جاذبه، در

تور برزیل

با دالاهو همسفر شوید.



1402/07/16 | کد مطلب: 3605
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.