تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

زمستان برویم بیوک آدا یا تابستان؟

جزیره بیوک آدا جزیره‌ای با آب و هوای متنوع و امکانات تفریحی و گردشگری خوب در فصل‌های مختلف است. خیلی از گردشگران چه برای گشت یک روزه بیوک آدا یا اقامت چند روزه این جزیره را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند. آیا دوست دارید در بیوک آدا با فضای آرام و آرامش‌بخش زمستانی وقت بگذرانید؟ ممکن است عاشق روزهای گرم تابستانی این جزیره با تفریحات آبی هیجان انگیزش باشید! به نظر شما فصل مناسب سفر به جزیره بیوک آدا چه زمانی است؟  آیا تا به حال جزیره‌ای برف گرفته وسط دریا را در فصل زمستان از نزدیک دیده‌اید؟ برای این‌که بتوانید انتخاب کنید فصل مناسب سفر به جزیره بیوک آدا در روزهای زمستانی یا تابستانی است، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

گشت جزیره بیوک آدا

جزیره بیوک آدا در زمستان

فصل زمستان بخاطر ویژگی‌های متفاوتی که نسبت به بقیه فصل‌ها، طرفداران خودش را دارد. اگر برای روزهای سرد زمستانی‌تان مشغول برنامه‌ریزی سفر به استانبول هستید، از زیبایی‌های جزیره بیوک آدا در این فصل غافل نشوید.      

جزیره بیوک آدا در فصل زمستان به دلیل پوشش گیاهی درختان سوزنی برگ یا همان «جنگل کاج» سرسبز است. در روزهای دیگر زمستان وقتی برف سپید روی درختان کاج می‌نشیند زیبایی جنگل کاج بیشتر می‌شود. اگر دوست دارید در روز برفی گشتی در جزیره بزنید درشکه‌ها آماده هستند شما را در بیوک آدا بگردانند. فصل زمستان می‌تواند یکی از بهترین فصلها برای سفر به بیوک آدا باشد اگر طرفدار ویژگی‌های خاص زمستانی هستید.

 وقتی برف سپید روی درختان کاج می‌نشیند زیبایی جنگل کاج بیشتر می‌شود.

لذت تماشای برف، برف بازی و درست کردن آدم برفی با همسفران‌تان در روزهای برفی بیوک آدا گرمای دلچسبی به سفرتان خواهد بخشید. در روزهای برفی می‌توانید مرغان دریایی و پرندگانی که دسته جمعی برای گرفتن غذا به گذرهای جزیره آمده‌اند را ببینید. عکاسی مناظر بارانی و برفی زمستانی از دیگر تفریحاتی است که در زمستان بیوک آدا می‌توانید تجربه کنید.

روزهای بارانی جزیره بیوک آدا.

جزیره بیوک آدا در روزهای سرد سال آرامش بیشتری دارد. اگر می‌خواهید وقت‌تان در سفر به جزیره بیوک آدا  به انتظار کشیدن در صف‌های طولانی خرید تلف نشود، سفر زمستانی بهترین انتخاب برای شماست.

جاذبه‌های تاریخی جزیره بیوک آدا بسیار دیدنی هستند. در سفر زمستانی‌تان به جزیره بیوک آدا می‌توانید بازدید از اماکن تاریخی را در برنامه‌ریزی جزیره گردی‌تان بگنجانید. بهترین جاذبه‌های جزیره بیوک آدا که می‌توانید در زمستان از آن‌ها دیدن کنید عبارتند از: کلیسای قدیمی ایایورگی بیوک‌آدا، کلیسای قدیمی آییوس نیکولاس والدگریک، مسجد قدیمی حمیدیه، یتیم‌خانه یونانی یا یتیم‌خانه پرنیکیپو، خانه معروف رِشات‌نوری گول‌تَکین.

خوردن غذاهای گرم و متنوع رستوران‌های بیوک آدا در روزهای سرد این جزیره، سفر زمستانی‌تان را دلچسب‌تر خواهد کرد.

در بعدازظهر آرام زمستانی، اگر هوس کردید عصرانه‌ای گرم و شیرین میل کنید چای، قهوه و شیرینی‌های محلی کافه‌های جزیره بیوک آدا را از دست ندهید.

 در سفر زمستانی لباس گرم،کلاه شال گردن،دستکش، بارانی، کفش زمستانی، چتر و... را همراه داشته باشید. با رعایت همین نکات کوچک اما مهم زمستان می‌تواند فصل مناسب سفر به بیوک آدا باشد به خصوص به خاطر خلوت بودن جزیره، به راحتی می‌توانید در آن گشت بزنید. 

در سفرهای زمستانی بخاطر تخفیف‌هایی که از طرف تورها و دفاتر فروش بلیط صورت می‌گیرد، تا اندازه چشمگیری هزینه‌های سفرتان را پایین می‌آورد.

جزیره بیوک آدا در فصل تابستان چطور است؟

تابستان گرم با تب و تاب روزهای مهیج و پر هیاهویش از راه می‌رسد. جزیره بیوک آدا هر روز پذیرای مسافران زیادی است. اگر در روزهای گرم تابستان علاقمند به تفریحات و ورزش‌های آبی هستید باید به پلاژهایی که در قسمت ساحلی جزیره هستند بروید. ممکن است جزیره گردی و بازدید از اماکن تاریخی جزیره را دوست داشته باشید.

برای جزیره‌گردی می‌توانید به درشکه‌سواری، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی بپردازید. در این جزیره زیبا ماشین وجود ندارد و وسایل جابجایی برای مسافران فقط درشکه و دوچرخه است. دوچرخه‌ها را می‌توانید از ایستگاه‌های اختصاصی‌شان کرایه کنید. هنگام کرایه دوچرخه از شما علاوه بر پول، گذرنامه هم می‌خواهند. گذر از خیابان‌های پوشیده از گل‌های رنگارنگ روزهای تابستانی شما را زیباتر خواهد کرد.

رستوران و کافه گردی در تابستان لذت بخش است. شما در این فصل می‌توانید از تراس و فضای باز رستوران و کافه‌ها استفاده کنید. البته اگر بخواهید هنگام صرف سفارش‌تان چشم انداز زیباتری ببینید، بهتر است از قبل میز مورد نظرتان را رزرو کنید. بستنی مخصوص بیوک آدا یک پیشنهاد ویژه برای خنک شدن روزهای تابستانی شماست.

چشم‎انداز دیدنی رستوران‎های بیوک آدا.

جزیره بیوک آدا در روزهای تابستان شلوغ‌ترین روزهایش را می‌گذراند. معمولا این شلوغی در روزهای آخر هفته بیشتر خواهد شد.

تماشای طلوع و غروب آفتاب در روزهای تابستانی که آسمان صاف است، برای گردشگران این جزیره بسیار دیدنی است. اگر در این وقت از روز در ساحل بیوک آدا هستید، عکاسی از این مناظر زیبا را فراموش نکنید.

تماشای غروب جزیره بیوک آدا.

تور هوایی استانبول



1398/08/14 | کد مطلب: 4559
برچسب‌ها: نکات سفراستانبول

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تور مرتبط با این موضوع کدام است؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.