تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

الموت

38 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 3,234 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 133 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور داخلی

تور الموت

تور الموت سفر به میان قلعه‌ای مستحکم است که بر روی صخره‌ای بلند در یکی از نقاط صعب‌العبور قزوین قرار دارد. این تور داخلی سفر به قلعه‌ای باشکوه است که بخش مهمی از تاریخ مردم قزوین را در دل خود جای داده است. قلعه الموت که آن را به نام «آشیانه عقاب» نیز می‌شناسند یکی از پر رمز و رازترین مکان‌های تاریخی است که می‌توان به سراغش رفت. این قلعه تاریخ پرفراز و نشیبی را به خود دیده و به‌مرورزمان بر اثر شرایط آب‌وهوایی و نگهداری نامناسب دچار تخریب‌هایی نیز شده است.
تاریخچه قلعه الموت به دو دوره اصلی پیش از حمله مغول و پس از آن تقسیم می‌شود. طبق نوشته‌های کتاب «نزهه القلوب» از «حمدالله مستوفی»، این قلعه در سال ۲۴۶ هجری قمری و مصادف با خلافت «متوکل عباسی» ساخته شد. بسیاری معتقدند حسن صباح برای استفاده از این قلعه به عنوان دژ نظامی و امنیتی، آن را در سال ۴۸۳ خریداری کرد؛ هر چند اصل داستان این است که حسن صباح این قلعه را به تصرف خود درآورد. این قلعه در بین سال‌های ۴۸۳ تا ۶۵۴ هجری قمری نقش مهمی در مقابله با تهاجمات خارجی داشت؛ اما در سال ۶۵۴ با حمله مغول‌ها به آتش کشیده شد. هزاران جلد کتاب نفیس در طی این حمله سوختند و بسیاری از افراد و سپاهیان سلسله اسماعیلیان به قتل رسیدند. بخشی از این کتابخانه توسط «عطامک جوینی» با جلب رضایت «هلاکوخان» نجات یافت و به این ترتیب بخش مهمی از تاریخ قلعه به نسل بعد منتقل شد.
نام قلعه الموت از دو بخش اصلی «ال» و «اُموت» تشکیل شده است. «ال» از کلمه «اُله» یا «آلوه» گرفته شده که معنای عقاب می‌دهد و «اَموت» به «آموختن» معنا می‌شود. روایت شده که یکی از پادشاهان دیلمی با کمک یک عقاب از موقعیت جغرافیایی قلعه الموت آگاه شد و در نهایت قلعه‌ای را در این منطقه احداث کرد و نام آن را آشیانه عقاب گذاشت. جدای از این تعبیر برخی معتقدند «اَموت» در زیان دیلم و گیل معنای آموختن می‌دهد که در نهایت اصطلاح «تعلیم عقاب» را می‌توان از آن دریافت کرد.
قلعه الموت یا «قلعه حسن» از چهار طرف با پرتگاه محاصره شده و از بخش‌های مختلف آن می‌توان به برج‌های نگهبانی، اتاق‌ها، خندق، میدانگاه، آب‌انبار و کتابخانه اشاره کرد. این قلعه دو بخش اصلی شرقی و غربی به نام‌های «جورقلا» و «پیلاقلا» دارد و سنگ از مهم‌ترین مصالح به کار رفته در ساخت آن است.
سفر با تور داخلی قلعه الموت سفری به دل تاریخ است و می‌تواند شما را به دنیایی ببرد که اگر کمی در آن عمیق شوید می‌توانید صدای اسب‌هایی را بشنوید که از دل این قلعه می‌گذشتند و یا همهمه افرادی را بشنوید که زمانی در دل این قلعه پناه گرفته بودند.

مسیر تور الموت

قلعه الموت در دامنه کوه‌های البرز و در حاشیه دره شاهرود قرار دارد. مسافران این تور داخلی برای رسیدن به این قلعه پر حادثه باید به استان قزوین رفته و از آنجا به سمت شمال شرقی استان روانه شوند. برای رسیدن به قزوین می‌توان از هواپیما یا قطار نیز استفاده کرد و پس از آن همراه دیگر مسافران تور داخلی برای رسیدن به قلعه الموت شد.

بهترین فصل سفر با تور الموت کی است؟

قلعه الموت در ناحیه کوهستانی قرار گرفته و به همین دلیل توصیه می‌شود در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کرد. در این فصل‌ها دامنه‌های البرز سرسبزند و هوا بسیار معتدل و دلپذیر.

جاهای دیدنی تور الموت کجاست؟

مهم‌ترین جای دیدنی این تور داخلی قلعه الموت است که از آن بسیار گفتیم. دومین جایی که بیشتر افراد پس از قلعه به سراغ آن می‌روند دریاچه الموت یا «اوان» است. این دریاچه در نزدیکی قلعه و در دامنه‌ کوهستان «خشچال» قرار گرفته و مساحتی بیش از ۷۰٬۰۰۰ مترمربع دارد. آب این دریاچه از چشمه‌های زیرزمینی زیر دریاچه گرفته شده و عمقی در حدود ۷ متر را بر روی این دریاچه می‌سازد.
«دژ لمبسر» از دیگر دیدنی‌های این منطقه است که در شمال شرق شهر «رازمیان» قرار دارد. قدمت این بنا به دوران ساسانیان باز می‌گردد و در دوره سلجوقیان مورد مرمت و استفاده بوده است. این دژ پس از قلعه الموت دومین پایگاه مهم فرقه اسماعیلیه به شمار می‌رفت. نکته جالب در مورد این دژ این است که معماری‌اش به صورتی است تا بتواند آب باران را جمع‌آوری کند. این ویژگی به افراد ساکن در آن امکان می‌داده تا در مقابل محاصره‌های طولانی با داشتن آب دوام بیاورند.

غذاهای محلی تور الموت چیست؟

یکی از بخش‌های بسیار جذاب تور داخلی الموت بخش غذاهای محلی قزوین است که می‌توان طعم آنها را در طول سفر چشید. «قیمه نثار» یکی از معروف‌ترین غذاهای قزوین است که در پخت آن از گوشت، زعفران، بادام و پسته استفاده می‌شود و در آخر این مواد در لابه‌لای لایه‌های برنج سرو می‌شوند. «شیرین‌پلو» از دیگر خوشمزه‌های قزوین است که در پخت آن از برنج، خلال بادام، خلال پرتقال و شربت قوام آمده استفاده می‌کنند. در سفر با تور الموت خوردن «دیماج» را نباید فراموش کرد که بیشتر یک نوع پیش‌غذا یا عصرانه است. این میان‌وعده از ترکیب نان لواش خشک شده، سبزی‌خوردن‌های تند، پنیر، خیار، گردو و... تهیه می‌شود. «انار پلو» نیز در قزوین بسیار معروف است که انار ماده اصلی این غذا را تشکیل می‌دهد و بدون گوشت و مرغ مزه جالبی را می‌سازد.

چه وسایلی برای تور الموت برداریم؟

برای سفر با این تور داخلی اول از همه باید یک کفش مناسب پیاده‌روی به پا داشته باشید. سبک سفر کردن از دیگر مواردی است که باید حتماً آن را در نظر بگیرید. بهتر است یک کوله‌پشتی با خود به همراه ببرید و در آن لوازم شخصی، داروهای مورد نیاز، آب و کمی خوراکی بگذارید. اگر می‌خواهید در کنار دریاچه اوان به فعالیت‌های آبی بپردازید پس حتماً لباس اضافه را فراموش نکنید. دوربین فراموشتان نشود تا بتوانید از بخش‌های مختلف این قلعه و زیبایی‌های مسیر عکس‌های فراموش‌نشدنی بیندازید.
پیش از رسیدن به این منطقه برای آشنایی با الموت می‌توانید «رؤیای الموت» پادکست «راوکده» و یا «زندگینامه حسن صباح خداوند الموت» از پادکست «دیپ» را بر روی گوشی به همراه داشته باشید و به آنها گوش دهید.

سفر با تور الموت برای چه کسانی مناسب است؟

 باید توجه داشت که برای رسیدن به قلعه الموت باید از حدود ۴۰۰ پله سنگی به‌جای‌مانده از دوران قاجار بالا رفت و افرادی که برای این کار آمادگی ندارند باید این نکته را در نظر داشته باشند.

الموت را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور الموت آژانس گردشگری دالاهو یک تور یک روزه است و در این مدت زمان مسافران فرصت کافی خواهند داشت تا بتوانند از تمام جاذبه‌های این منطقه دیدن کنند.

در سفر با تور الموت کجا بمانیم؟

از آنجایی که تور الموت دالاهو یک تور یک روزه است مسافران نیازی به اقامت در این منطقه نخواهند داشت. افرادی که به شکل شخصی به الموت سفر می‌کنند می‌توانند در «معلم کلایه» در سوئیت‌های کوچک خانه‌های محلی اقامت کنند و یا به هتل روستای «گرمارود سینا» در نزدیکی قلعه بروند.

قبل از تور الموت بدانید

مسافران تور داخلی باید نکات زیر را حتماً در هنگام سفر با تور الموت در نظر داشته باشند:
• از آنجایی که قلعه الموت در طی سال‌ها مورد تخریب قرار گرفته بسیاری از بخش‌های این قلعه شکل واقعی خود را از دست داده‌اند.
• افرادی که از ارتفاع ترس دارند بهتر است از سفر با این تور داخلی خودداری کنند؛ زیرا برای رسیدن به قلعه باید از پله‌های بسیاری بالا رفت و خود قلعه در ارتفاع بالایی قرار گرفته است.
• مسافران بسیاری در اواخر بهار یا اوایل تابستان به دیدن این منطقه می‌روند و این مسئله می‌تواند باعث ازدحام بسیاری در اطراف قلعه شود. اگر به دنبال زمان خلوت‌تری هستید در روزهای وسط هفته به این منطقه سفر کنید.

سوغات و صنایع‌دستی الموت

یکی از بخش‌های جذاب هر سفر بخش خرید سوغاتی است. در سفر با این تور داخلی مسافران می‌توانند از محصولات کشاورزی و دامپروری مردم الموت همچون پنیر محلی، عسل، گردو، فندق، گیلاس و آلبالو خریداری کنند. همچنین امکان خرید صنایع‌دستی مانند گلیم، جاجیم و منسوجات از مردم محلی وجود دارد. با خرید سوغات و صنایع‌دستی از مردم محلی هم می‌توان به صنعت گردشگری آنها کمک کرد و هم یادگاری‌های با ارزشی را برای عزیزان خود به همراه آورد.

 


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
سوالات متداول "الموت"
هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

ساعت بازگشت به تهران در تورهای یک روزه، چه زمانی‌ست؟

معمولا بین ساعت 9 تا 11شب میباشد، البته ساعت برگشت به ترافیک جاده نیز بستگی دارد.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
مجتبی
1403/06/10 19:45
من و دوستم هم میخواهیم در تور الموت شما باشیم .
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/06/11 16:23
دوست عزیز
سلام

در حال حاضر این تور در سبد محصولات دالاهو قرار ندارد. چنانچه مججدا اجرایی شود از طریق همین صفحه به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

با تشکر از پیام شما

gohari75992@gmail.com
1403/05/01 17:53
سلاممتقاضی تور یک روزه الموت هستم.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/05/02 14:26
دوست عزیز
سلام

در حال حاضر تور الموت در سبد محصولات ما قرار ندارد. پیشنهاد شما حتما به واحد عملیات دالاهو منتقل خواهد شد.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1403/03/22 10:44
تیر ماه اگر تور الموت را دو روزه اجرا نمایید خیلی خوب هست
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/04/27 09:55
دوست عزیز
سلام

پیشنهاد شما حتما به واحد عملیات دالاهو منتقل خواهد شد.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/08/19 19:44
سلام من دفعه اول میخوام با تور سفر کنم لطفا زودتر برنامه الموت بچینید خیلی دوست دارم برم.راستی هزینه حدودا چقدره؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/08/22 10:08
دوست عزیز
سلام

متاسفانه در حال حاضر امکان برگزاری تور الموت را نداریم و این تور فعلا از سبد محصولات دالاهو حذف شده است.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/08/12 21:58
سلام من بابایی هستم ۲ بار این تور را باشما رفتم بازم میخوام بیام عالی مخصوصا با آقا سعید
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/08/15 14:53
دوست عزیز
سلام

خوشحالیم که تجربه خوبی داشتین.

با تشکر از پیام شما

مرتضی کاویان فر
1396/02/18 19:17
درود بر شما دوست عزیز بنده پزوهشگر تاریخ هستم و می خواستم در کتابم که در رابطه با نزاریان قراره چاپ بشه از عکسهای مربوط به الموت استفاده کنم،می خواستم ازتون خواهشکنم که در صورت تمایل به همکاری بهم پیام بدید.ایمل هم هست می تونید تاربرگ من در اینستاگرام هم دنبال کنید:
@the_assassin_wisdoms
پاسخ دهید...
ناشناس
1391/07/25 09:02
لطفا زمان بازگشت را مشخص فرمایید.
پاسخ دهید...

در حال حاضر تور الموت نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر