تور کلوت | تورهای کلوت | اردیبهشت 1403
تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

کلوت و کرمان

34 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 990 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 44 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

حتما شما هم موقعیت جغرافیایی کرمان را می‎دانید و شاید تجربه سفر به این شهر را هم داشته باشید. بافت شهری و بناهای دیدنی کرمان بسیار مشهور است. اما از زیبایی‌های طبیعی این منطقه نباید غافل شد. کرمان در دل کویر لوت قرار گرفته، جایی که می‌توان یکی از پدیده‌های طبیعی نادر را دید: کلوت. برای دیدن کرمان و کلوت به سمت جنوب شرقی ایران حرکت کنید و، در شهداد و در دل کویر لوت، به تماشای شگفتی‎های طبیعت بنشینید.

 چرا کرمان و کلوت خاص است؟

کلوت‌های شهداد کرمان در جهان مشهور هستند. به جز گردشگران ایرانی، بسیاری از جهانگردان غیر ایرانی هم برای دیدن این پدیده نادر به ایران و کرمان سفر می‎کنند. کلوت در واقع یک پدیده زمین‌شناختی است که معمار طبیعت با آب و باد در کویر آن را می‌سازد. در واقع، فرسایش زمین طی چندین هزار سال باعث پیدایش کلوت می‌شود. این پدیده بسیار باشکوه و دیدنی است و در کمتر جایی می‌توان نظیرش را دید. آرامش و سکوت این منطقه، در کنار عظمت و زیبایی کلوت‌ها، هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند.

کلوت‌های کرمان پر از شگفتی است.

در سفر به کرمان و کلوت چه می‌بینیم؟

در مسیر کرمان و کلوت زیبایی‌های طبیعی و یادگارهای تاریخی بسیاری خواهید دید. پس چه اهل طبیعت باشید چه اهل تاریخ و هنر حتما از این سفر لذت خواهید برد. برخی از جاذبه‌هایی که در این سفر می‌توانید ببینید:

بازار و حمام گنجعلی خان کرمان: مجموعه بناهای گنجعلی خان در دوره صفوی در مرکز قدیمی ‌شهر کرمان ساخته شده است. بازار و حمام گنجعلی خان از مشهورترین بناهای این مجموعه هستند. بازار گنجعلی خان در واقع همان بازار سنتی و مشهور کرمان است. معماری بازار به سبک صفوی است و فروشندگان در طاقنماهای آن به خرید و فروش مشغولند. این بازار در سمت جنوبی میدان قرار گرفته. در سمت راست بازار حمام تاریخی گنجعلی خان واقع شده است. در این حمام، مجموعه‌ای زیبا از مقرنس‌کاری و کاشیکاری و گچبری خواهید دید.

در حمام تاریخی گنجعلی خان مجموعه‌ای زیبا از مقرنس‌کاری و کاشیکاری و گچبری وجود دارد.

باغ شازده ماهان: این باغ یکی از 9 باغ ایرانی است که در فهرست میراث تاریخی و فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. باغ شازده پلان مستطیل شکل دارد و یک انتهای آن یک کوشک قرار گرفته. عمارت شاه نشین و حمام هم جزئی از بناهای باغ هستند. درختان سر به فلک کشیده و جوی آب حال و هوای دلنشین و آرامش‎بخشی به باغ شازده ماهان بخشیده است.

باغ شازده ماهان یکی از 9 باغ ایرانی است که در فهرست میراث تاریخی و فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

مقبره شاه نعمت الله ولی: شاه نعمت الله ولی یکی از عارفان  قرن 9 هجری قمری بوده و مقبره اش در نزدیکی کرمان قرار دارد. این بنا در باغ بزرگی ساخه شده و تزییناتش عمدتا کاشیکاری است. نقش‌های اسلیمی‌ و رنگ‌های لاجوردی و فیروزه‌ای این مقبره هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند.

در سفر به کرمان بازدید از مقبره شاه نعمت الله ولی را از دست ندهید.

نبکاهای کویر لوت: نبکاها در واقع گلدان‌های کویری هستند. این گلدان‌های کویری در دل کویر لوت و در نزدیکی شهر شهداد کرمان قرار گرفته‌اند.

کلوت: کلوت در واقع کوه شنی است. این کوه‌های شنی در اثر فرسایش زمین در فرم‌ها و شکل‌های مختلفی به وجود می‌آیند. سازه‌های خاکی کویری آنقدر عجیب هستند که در نگاه اول ممکن است تصور کنید ساخته انسانند. خیلی از مسافرها با دیدن کلوت‌های شهداد احساس می‌کنند وارد شهری عجیب و غریب شده‌اند. خاطره گردش در میان کلوت‌ها در کویر چنان دلنشین است که تا مدت‌ها از ذهن‌تان بیرون نمی‌رود.

می‌توان ساعت‌ها در این‌جا نشست و غرق آرامش شد.

 

کِی به کرمان و کلوت برویم؟

مطمئنا بهترین زمان سفر به مناطق کویری وقتی است که هوا رو به سردی می‎گذارد. در فصل پاییز، با خنک شدن هوا، کم کم فصل سفر به کویر فرا می‎رسد. البته در اوایل بهار هم می‌توان به کرمان و کلوت سفر کرد. اما اگر به دنبال مناسب‌ترین زمان هستید، پاییز بهترین انتخاب است.

در سفر به کرمان و کلوت چه چیزهایی با خود ببریم؟

شب‌های کویر سر و روزهایش گرم است. پس در این سفر، به جز کفش مناسب پیاده‌روی و لوازم شخصی، حتما کلاه لبه‌دار، قمقمه آب، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی به همراه داشته باشید. برای شب‎های خنک کویری هم یک دست لباس گرم بردارید. اگر اهل عکاسی هستید، دوربین‌ یادتان نرود. در کلوت قرار است زیبایی‌های منحصر به فردی ببینید.
و اما نکته‌ آخر: کلوت‌ها جزو گنجینه‌های طبیعی ایران هستند. از ارزش و زیبایی آنها محافظت کنیم و یادمان باشد حتما کیسه‌ زباله همراه ببریم و جز ردپای مهربانی و صدای خنده چیزی از خودمان بر جای نگذاریم. و فقط خاطرات شیرین و عکس‌های زیبا به یادگار برداریم.


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
خلیل
1402/12/27 17:58
باسلام وتشکربخاطراین برنامه عالی که داریدمتاسفانه بایدگفت دیراین ایمیل برایم ارسال شدای کاش زودترمی شدتاباافرادخانواده کوچکم دراین سفرهمراهتان بودیم به امیداتیه دیگرپیشاپیش بهار۴۰۳مبارکتون ارادتمندخلیل خالقی
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/01/02 18:22
دوست عزیز
سلام

امیدواریم بتوانیم در سفرهای بعدی این تور همراه شما و خانواده محترم باشیم.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1401/07/16 17:02
سلام من آمادگی دادم برای ایام عید سال ۴۰۲ که دراین تور شرکت کنم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/07/20 09:37
دوست عزیز
سلام

برای شرکت در تورا به صفحه تورهای داخلی در وبسایت ما مراجعه کنید و بعد از انتخاب تور مورد نظرتان وارد صفحه آن تور شده و ثبت نام کنید.

با تشکر از پیام شما

مریم رضائی
1399/05/29 18:48
چه ایده خوبی..ولی تایمش مناسب من میست..اگر در زمان دیگری برگزار کردین اطلاع دهید..سپاس
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/06/01 14:11
دوست عزیز
سلام

لطفا در قسمت خبرم کن پیغام بگذارید یا وبسایت ما را چک کنید.

با تشکر از پیام شما

در حال حاضر تور کلوت و کرمان نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر