تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

بورسا و دیدنی‌های آن

24 رای   شما هم امتیاز بدهید!

شهر بورسا به دلیل ویژگی‌های تاریخی و طبیعی، دیدنی‌های فراوانی دارد. از طرفی کوه اولوداغ شهر بورسا را احاطه کرده و زمستان‌ها اکثرا مردم بورسا برای اسکی به آنجا می‌روند. از طرف دیگر به دلیل ساخت پارک‌ها و باغ‌های سرسبز در شهر بورسا، این شهر به بورسای سبز یا یشیل بورسا شهرت پیدا کرده. اگر می‌خواهید درباره بورسا، فاصله بورسا از استانبول، مراکز خرید و تفریحات بورسا و همین طور جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر اطلاعات کاملی داشته باشید این مطلب به شما کمک خواهد کرد. 

 

یکی از فعالیت‌های مهیج در بورسا تله‌کابین سواری است.

 

بورسای سبز

یکی از مناطقی که هم دارای جاذبه تاریخی و هم طبیعی است، استان بورسا در کشور ترکیه می­‌باشد که مقصد بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف جهان است. استان بورسا در ترکیه که با نام بورسای سبز (یشیل بورسا) شناخته می‌­شود در منطقه مرمره آناتولی واقع شده. عنوان سبز را به خاطر وجود پارک­‌ها و باغ­‌های فراوان در این منطقه به آن اضافه کرده‌اند. بورسا توسط کوه اولوداغ احاطه شده است. این شهر از نظر جمعیت چهارمین شهر ترکیه و از نظر توسعه یافتگی دومین شهر منطقه مرمره به شمار می‌رود. از آنجا که بورسا اولین پایتخت سلسله عثمانی بوده از نظر داشتن بناهای مذهبی، مساجد، مقبره­‌ها و البته حمام‌­های سنتی بسیار غنی است. البته به خاطر احاطه شدن توسط کوه الوداغ و وجود تالاب بزرگ ترکیه در این استان جاذبه­‌های طبیعی گردشگری آن هم مورد توجه است. بناهای جدید ساخته شده از جمله پارک آبی و تله­‌کابین بورسا جذابیت خاصی به این شهر بخشیده. در ادامه به معرفی مشهور­ترین دیدنی‌های بورسا خواهیم پرداخت.

 

پارک آبی بورسا، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر است.

 

دیدنی‌های بورسای ترکیه

دیدنی‌ها بورسا بی‌شمارند. این شهر با طبیعت شگفت‌انگیز و قدمت طولانی، جاذبه‌های بی‌شماری را در دل خود جای داده است. از بناهای دوران عثمانی بگیرید تا کوه‌های پوشیده از برف آن سالانه گردشگران بی‌شماری را راهی خود می‌کند. 

نمایی ازمسجد تاریخی بورسا

 

جاذبه‌های تاریخی بورسا

با توجه به قدمت تاریخی، شهر بورسا از نظر آثار تاریخی بسیار غنی است. از جمله آن‌ها می­‌توان به مساجد زیبای دوره عثمانی اشاره کرد. مسجدسبز (یاشیل) یکی از این مساجد است که شامل قسمت‌های مختلف مقبره، مدرسه و حمام می‌شود. سر در ورودی بنا به سنگ مرمر تزئین و کتیبه‌ه­ای بزرگ با آیه‌ه­ایی از قرآن از جنس برنز زیر تزئینات مرمری نصب شده است. در این بنا، ترکیب معماری اسلامی با بهره‌‍‌گیری از الگوهای رومی و البته خلاقیت و هنر سازنده دیده می‌شود. حمام‌های سنتی این شهر با بهره‌گیری از آب معدنی، بسیاری از افراد مبتلا به دردهای استخوانی و عضلانی را به سمت خود می­‌کشاند. کوزاهان (بازار ابریشم) در قرن پانزدهم به عنوان محلی برای فروش پارچه ابریشم ساخته شد. کوزا در زبان محلی به معنای ابریشم است. حجره‌­های این بنا در دو طبقه قرار گرفته‌­اند که طبقه پایین برای داد و ستد و طبقه بالا محل استراحت بازرگانان بوده  است. در گذشته، دیوار سنگی عظیمی دورتادور شهر را احاطه کرده بود که امروزه فقط قسمت­‌هایی از آن در محله قدیمی توفان به­ جا مانده­ است. پل ایرگندی و ساختمان مزارسلطان محمد (تربت سبز) از دیگر بناهای تاریخی این شهر است. از بازار سنتی این شهر غافل نشوید، هم خرید کنید و هم از دیدن بنای تاریخی آن لذت ببرید.

 

یکی از جاذبه‌های بورسای سبز پل تاریخی ایرگندی است.

 

جاذبه‌های طبیعی بورسا

شهر بورسا توسط کوه اولوداغ، بلندترین کوه منطقه مرمره، احاطه شده. بزرگترین پیست اسکی ترکیه در این کوه قرار دارد که این موضوع گردشگران زیادی را در زمستان به این منطقه می­‌کشاند. در تابستان طبیعت سرسبز این منطقه دیدنی است و کوهپیمایی در آن لذت وصف‌ناپذیری دارد. تالاب کاراجابک، تالاب بسیار بزرگی است که در اروپا مانند آن وجود ندارد. این دلتا از اتصال آب‌­های مرمره تشکیل شده و میزبان پرنده­‌هایی مثل مرغ ماهیخوار و فلامینگو و... است. این تالاب یک جاذبه طبیعی گردشگری برای علاقه‌مندان به طبیعت است. آبشار سیتابات در دامنه کوه اولوداغ بسیار زیبا و چشم‌نواز است. درخت قدیمی چنار اینکایا یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی این شهر است.

 

آبشار سیتابات یکی از جاذبه‌های طبیعی بورسای ترکیه است.

 

جاذبه‌های مدرن بورسا

شهر بورسا علاوه بر داشتن قدمت تاریخی و طبیعت زیبا از شهرهای پیشرفته ترکیه به شمار می‌رود. تله‌کابین، یک جاذبه گردشگری هیجان‌انگیز در شهر بورسا است. شما از طریق تله‌کابین می‌توانید به بالای کوه اولوداغ بروید، در زمستان از پیست اسکی استفاده کنید و در تابستان از طبیعت لذت ببرید. باغ وحش بورسا یک جاذبه گردشگری این شهر است که شما را برای ساعاتی از بافت تاریخی دور می‌­کند. حیوانات زیادی که بومی ترکیه هستند یا از مناطق دیگر به اینجا آورده شده­‌اند آزادانه در پارک زندگی می‌کنند. بازدید از این این باغ وحش برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود.

 

در سفر به بورسا حتما به مراکز خرید مدرن آن سر بزنید.

 

اگر علاقمند به فضای مدرن برای خرید هستید، مراکز خرید متعددی در این شهر وجود دارد. از جمله می‌توان به ظفرپلازا که در مرکز شهر قرار دارد اشاره کرد. مرکز خرید کنت­میدانی در ترمینال اتوبسرانی بورسا نیز از دیگر مراکز خرید این شهر است. مرکز خرید لباس­‌های ورزشی و منسوجات اوزدلیک در شمال غربی بورسا قرار دارد که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

فاصله بورسا تا استانبول حدود 230 کیلومتر و 4 ساعت است. اگر در استانبول بودید، می‌توانید در تور یکروزه بورسا و پیست اسکی اولوداغ شرکت کرده و از دیدنی‌های بورسا بازدید کنید. 



1398/09/30 | کد مطلب: 4117

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.