تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

باران کوه تا شیرآباد

25 رای شما هم امتیاز بدهید!

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

زیباترین آبشارهای گلستان کجاست؟

در استان گلستان آبشارهای زیبای بسیاری وجود دارد. باران‌کوه و شیرآباد از دیدنی‌ترین آبشارهای این منطقه‌اند. باران‌کوه در جنوب غربی شهر گرگان و در مسیر رودخانه شصت‌ کلا قرار دارد. در سفر به این منطقه، خودتان را برای یک پیاده‌روی لذت‌بخش آماده کنید. از ابتدای مسیر تا اولین رودخانه را می‌توان با ماشین طی کرد، بعد از رسیدن به رودخانه هم باید پیاده بزنید به جاده و یک پیاده‌روی دلچسب را تجربه کنید. مسیر باران‌کوه آنقدر بکر و زیباست که پیاده‌روی خسته‌تان نخواهد کرد. برای رفتن به آبشار شیرآباد هم کافیست به سمت روستای شیرآباد بروید. وقتی به جاده خاکی رسیدید، ماشین را پارک کنید و از مسیر پاکوب وارد جنگل بشوید. بعد از کمتر از 30 دقیقه پیاده‌روی به اولین آبشار شیرآباد می‌رسید و بعد از آن در طی مسیر یکی یکی آبشارهای زیبا در مسیرتان دیده می‌شوند.

 

باران‌کوه و شیرآباد از زیباترین آبشارهای استان گلستان هستند.

چرا باران‌کوه و شیرآباد خاص است؟

مسیر باران‌کوه چندان در دسترس نیست و به همین دلیل این منطقه بکر و دست‌نخورده باقی مانده است. در این منطقه صخره‌های سبز و پوشیده از خزه‌ای خواهید دید که شبیه به چتر هستند و از یک طرف به کوه چسبیده و از طرف دیگر آویزانند. ریزش قطره‌های آب از روی این صخره‌ها باعث شده تا به این آبشار باران‌کوه بگویند. اما چه چیزی شیرآباد را به منطقه‌ای متفاوت تبدیل می‌کند؟ شیرآباد در واقع مجموعه‌ای از چند آبشار است که به صورت پلکانی در مسیر رودخانه خروشان شیرآباد قرار گرفته‌اند. برای رسیدن به این آبشارها باید از دل جنگل بگذرید تا به دنیایی از آبشارهای کوچک و بزرگ برسید. دالاهو تور باران‌کوه تا شیرآباد را برگزار می‌کند.

 

مسیر باران‌کوه چندان در دسترس نیست و به همین دلیل این منطقه بکر و دست‌نخورده باقی مانده است.

در باران‌کوه و شیرآباد چه می‌بینیم؟

پیش از هر چیز، یادتان باشد شما در سفر به باران‌کوه تا شیرآباد قرار است زیباترین آبشارهای گلستان را ببینید. عبور از مسیرهای جنگلی و رسیدن به آبشارها یکی از آرامش‌بخش‌ترین بخش‌های سفر به باران‌کوه و شیرآباد است. اما سفر به این مناطق در عین حال بسیار هیجان‌انگیز هم می‌تواند باشد. در مسیر رسیدن به باران‌کوه در جنگلی بکر و دیدنی پیاده‌روی خواهید کرد: درختان تنومند، گیاهان زیبا و دیدنی، هوای دلچسب جنگل و نور خورشید که از لابه‌لای شاخه‌های انبوه درختان به زمین می‌رسد، تازه شروع زیبایی‌های این مسیر است. وقتی به آبشار برسید، صخره‌های پوشیده از خزه را می‌بینید که قطره‎های آب روی آنها می‌ریزد و غارهای کوچک و بزرگی که آب زلال این آبشارها از دل آنها تامین می‌شود. مسیر رسیدن به شیرآباد هم جنگلی است. در این مسیر منظره درختان سر به فلک کشیده و نسیم خنک حال و هوای شروع سفر است. بعد از عبور از جنگل، اولین آبشار را خواهید دید. در امتداد این آبشار اول، آبشارهای دیگری قرار دارند. برای رسیدن به آبشارهای بعدی باید کمی سختی پیاده‌روی را تحمل کنید، اما دیدن آبشار اول کافیست تا با هیجان و اشتیاق راهی اعماق دره جنگلی بشوید.

 

در سفر به باران‌کوه تا شیرآباد قرار است زیباترین مناطق سرزمین آبشارها را ببینید.

کِی به باران‌کوه و شیرآباد برویم؟

دیدن آبشارهای استان گلستان در تمام فصل‌های سال لذت‌بخش است. این آبشارها در بیشتر ماه‌های سال مقصد مناسبی برای طبیعت‌گردی است. فصل بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به منطقه آبشارهای باران‌کوه و شیرآباد به شمار می‌رود. آب خنک آبشارها و رودخانه در فصل تابستان می‌تواند برای‌تان حال و هوای خوبی ایجاد کند. در فصل پاییز، برای رسیدن به این آبشارها از دل جنگلی عبور خواهید کرد که تغییر رنگ برگ درخت‌ها زیبایی‌اش را چند برابر کرده است. این منطقه در فصل زمستان هم بسیار دیدنی است؛ مخصوصا آبشار باران‌کوه که آب جاری آن در اثر سرما تبدیل به قندیل می‌شود و منظره‌ای تماشایی را می‌سازد.

 

فصل بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به منطقه آبشارهای باران‌کوه و شیرآباد است.

در سفر به باران‌کوه و شیرآباد چه چیزهایی با خود ببریم؟

در سفر به این آبشارها باید بخشی از مسیر را پیاده از داخل جنگل طی کنید، پس حتما کفش سبک و مناسب پیاده‌روی بپوشید. اگر در فصلی به این منطقه سفر می‌کنید که می‌خواهید داخل آب بروید کفش مناسب یا صندل به همراه داشته باشید. در این سفر، یک دست لباس اضافه هم بردارید و توصیه می‌کنیم در فصل بارندگی یا فصل سرد لباس ضد آب و گرم داشته باشید. در سفر به آبشار باران‌کوه و شیرآباد مناظر زیبایی سرراه‌تان است، پس اگر اهل عکاسی هستید، دوربین عکاسی یادتان نرود.

و اما نکته‌ آخر: آبشارهای باران‌کوه و شیرآباد جزو مناطق بکر و دست‌نخورده طبیعت ایران هستند. ما هم مثل یک طبیعت‌گرد حرفه‌ای از این مناطق محافظت کنیم، و یادمان باشد حتما کیسه‌ زباله همراه‌ داشته باشیم.

  


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
رادمهر
1398/07/08 22:01
سلام لطفا تورهای طبیعت گردی همراه با پیاده روی بیشتر در برنامه های تورها بگذارید.
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/07/09 16:58
دوست عزیز، سلام
ممنون از پیشنهاد شما.
رقيه فلاح
1397/01/26 21:31
با سلام در برنامه تور هاي داخلي تور روستاي گره بان از توابع هرسين كرمانشاه رو هم بزاريد
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوا دالاهو
1397/01/29 16:16
دوست عزیز، سلام
خوشحالیم که این مطلب توجه شما را جلب کرده است.
با تشکر.

در حال حاضر تور باران کوه تا شیرآباد نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر