تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

آرامش در سفرهای خارجی با نه گفتن

آرامش در سفر رمز و رازی دارد یکی از آنها هنر "نه" گفتن است. گاهی پاسخ مثبت به یک درخواست، از سر نوع دوستی، می­‌تواند آرامش ما در سفر را برهم زند و برای سال‌­ها خاطرات بد آن سفر از ذهن‌مان نرود. اگر بسیار سفر می‌کنید به خصوص سفرهای خارجی، هنر "نه" گفتن را از یاد نبرید. آرامش در سفر در گرو همین "نه" گفتن ساده است. اما چطور و چه مواقعی باید "نه" بگوییم؟ در ادامه موقعیت‌هایی را برای شما خواهیم گفت. 

عبور از گمرک و هنر "نه" گفتن به درخواست‌های غیر قانونی

گمرک هر کشور به هر مسافر اجازه عبور میزان بار محدودی را می‌­دهد و حمل بار بیش از حد مجاز شامل قوانین گمرکی می­‌شود. وارد کردن برخی کالاها مثل انواع خاصی از دارو، برخی دانه­‌های گیاهی یا نوشیدنی­‌های الکلی به بعضی کشورها ممنوع است و همراه داشتن آنها حتی به عنوان بار شخصی جرم محسوب می­‌شود.

 

گمرک هر کشور به هر مسافر اجازه عبور میزان بار محدودی را می‌­دهد و حمل بار بیش از حد مجاز شامل قوانین گمرکی می­‌شود.

 

یکی از موارد بر هم زننده آرامش در سفر، هنگام عبور از گمرک اتفاق می‌افتد. اگر در هنگام عبور از مرزها بار شما کم باشد ممکن است فردی پیش شما بیایید و از شما درخواست کند که به او کمک کنید و مقداری از بار او را بخاطر نوع دوستی و هموطنی برایش حمل کنید، به او بگویید نه!!! چون شما نمی­‌دانید در آن چمدان چیست. هنگام عبور از مرز، حامل هر چمدان مسئول و مالک آن به حساب می‌­آید پس مسئولیت هر چه در آن است با شما خواهد بود.

 

 هنگام عبور از مرز، حامل هر چمدان مسئول و مالک آن به حساب می‌­آید.

 

افرادی هستند که منبع درآمدشان وارد کردن اجناس مختلف از طریق مسافران است. آنها خریدشان را آن سوی مرزها انجام می‌­دهند. این افراد از هر راهی برای عبور بارشان استفاده می­‌کنند. یکی از روش‌­های آن‌ها درخواست از مسافرین است، آنها می‌­خواهند که شما مقداری از بارشان را جهت کمکی انسان دوستانه و خداپسندانه برایشان حمل کنید. ممکن است شما بی خبر از هرجا این بار را حمل کنید. آن‌سوی گیت چمدان را تحویل او دهید. در پایان هم با لبخند رضایت به خاطر کمک به یک انسان فرودگاه را ترک کنید و هیچ مشکلی برای‌تان پیش نیاید. اما احتمال دارد که به‌خاطر آن چمدان آرامش در سفرتان به خطر بیفتد. یعنی در آن کالایی غیر مجاز وجود داشته باشد و ماموران نیروی انتظامی شما را به جرم حمل کالای غیرمجاز بازداشت کنند. در آنجا هر چقدر توضیح دهید که این بار برای شما نیست آن‌ها قبول نخواهند کرد؛ چراکه شما را مسئول هر آن چیزی می‌­دانند که شما حمل می‌­کنید. از طرف دیگر، در صورت بروز هر گونه مشکل فردی که بار را به شما سپرده است هیچگاه قبول مسئولیت نمی­‌کند و منکر هر چیزی می­‌شود که شما می­‌گویید. او هرگز آزادیش را بخاطر یک چمدان کالا به خطر نمی‌اندازد.

 

در صورت بروز هر گونه مشکل فردی که بار را به شما سپرده است هیچگاه قبول مسئولیت نمی­‌کند.

 

حتی اگر در آن چمدان بار غیر مجازی وجود نداشته باشد، در بسیاری از موارد مامور گمرک به علت اضافه بار یا وجود تعداد زیادی اجناس مشابه در بار به قاچاق کالا توسط شما مشکوک می­‌شود. باز این شما هستید که باید پاسخگو باری باشید که به همراه دارید. احتمالا در این شرایط هم نخواهید توانست صاحب اصلی بار پیدا کنید چراکه با دیدن شرایط فرار را به قرار ترجیح داده است.

بسیاری از کشورها از جمله کشور خود ما، ایران، قوانین بسیار سخت­گیرانه‌­ای درباره ورود کالاهای قاچاق و ممنوع دارند. مجازات کسانی که اقدام به این کار می­‌کنند جریمه­‌های مالی بسیار سنگین، زندان و در بدترین شرایط اگر مربوط به مواد مخدر باشد ممکن است لطف شما به قیمت جان‌تان تمام شود.

یادتان باشد حتی اگر مشکلی پیش نیاید این کار منفعتی برای شما به همراه نخواهد داشت. پس بهتر است از یک کار پر خطر دوری کنید. آرامش در سفر، آرامش خانواده و مهم‌تر از همه خودتان را بخاطر سودجویان به خطر نیندازید.

 

آرامش در سفرتان را به‌خاطر سودجویان به خطر نیندازید.



1398/11/12 | کد مطلب: 4685
برچسب‌ها: نکات سفر
امیر سعید فراتی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.