تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

توصیه‌های طلایی برای خرید در ترکیه

خرید در ترکیه یکی از تفریحات بسیار لذت‌بخش گردشگران است و این کار فقط مخصوص گردشگران ایرانی نیست. ترکیه به‌جز مکان‌های دیدنی و جذاب، برای توریست‌ها یکی از کشورهای مناسب برای خرید محسوب می‌شود. ترکیه کشور زیبایی است که به دلیل قرار گرفتن در دو قاره آسیا و اروپا، یکی از مراکز تجاری مهم است.  کیفیت مناسب نسبت به قیمت و حراج‌های شگفت‌انگیز، باعث شده تعداد زیادی از مسافران ترکیه برای خرید به این کشور سفر کنند. استانبول، آنکارا، آنتالیا، وان، ازمیر و... شهرهای دیگر ترکیه مراکز خرید متعددی دارند. اما خرید از ترکیه که زبان و فرهنگ متفاوت از کشور ما دارد، برای مسافران ایرانی ممکن است چندان راحت نباشد. با خواندن این مطلب می‌توانید با اطلاعات بیش‌تری برای خرید از ترکیه آماده شوید.

تور بهترین‌های ترکیه

 

خرید در ترکیه یکی از تفریحات بسیار لذت‌بخش گردشگران است.

برای خرید در ترکیه همه پول‌تان را به لیر تبدیل نکنید

زمانی که برای خرید از ترکیه می‌روید، همه پول خودتان را به لیر تبدیل نکنید. در شهرهای بزرگ و خصوصا در نزدیکی مراکز خرید ترکیه صرافی‌های زیادی وجود دارد. همچنین اگر گروهی به خرید می‌روید بهتر است همه پول‌ها همراه یک نفر نباشد. بهتر است پول نقد خود را در جیب‌ داخلی لباس‌هایتان نگه دارید.

در خریدتان از ترکیه، چانه بزنید

چانه زدن در ترکیه در میان ترک‌ها و مسافران بسیار مرسوم است. در هنگام خرید از ترکیه می‌بینید که ترک‌ها برای کوچک‌ترین اجناس هم چانه می‌زنند. برای چانه‌زدن هنگام خرید در ترکیه، دانستن چند نکته خالی از لطف نیست.

بگذارید فروشنده اولین قیمت را اعلام کند. اگر فروشنده از شما سؤال کرد که چه قیمتی برای تخفیف مدنظر شما است، از فروشنده سؤال کنید که تا چه قیمتی تخفیف می‌دهد. معمولا فروشنده رقم بالاتری اعلام می‌کند و شما می‌توانید با اعلام قیمت پایین‌تر تخفیف بهتری بگیرید.

تخفیف گرفتن روی چند کالا راحت‌تر است. اگر از فروشگاهی خرید می‌کنید که چند کالای مورد نظر شما در آن موجود است، راحت‌تر می‌توانید بر روی قیمت نهایی چانه بزنید.

نگران ترک‌کردن فروشگاه نباشید. اگر در مورد کالایی به نظرتان رسید که فروشنده قیمت بالایی اعلام کرده خودتان را ملزم به خرید نکنید. زمانی که تصمیم به ترک فروشگاه بگیرید، فروشنده قیمت مناسب‌تری پیشنهاد می‌دهد. روش چانه‌زنی بیشتر برای بازار استانبول قابل استفاده است در فروشگاه‌ها و مغازه‌های داخل شهر معمولا کمتر می‌توانید چانه بزنید یا تخفیف بگیرید. 

 روش چانه‌زنی بیشتر برای بازار استانبول قابل استفاده است.

هنگام خرید سردرگم نشوید

ممکن است در بدو ورود به مراکز خرید ترکیه کمی دچار سردرگمی شوید. تنوع اجناس و قیمت‌های متفاوت چشم‌گیر است و در ابتدا شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما نگران نباشید. با کمی گشت‌وگذار در فروشگاه‌ها این مشکل حل می‌شود و می‌توانید کالاهای مطابق با سلیقه‌تان را پیدا کنید. ابتدای ورود به مراکز خرید ترکیه شروع به خرید نکنید چون ممکن است تحت تاثیر تنوع زیاد، کالایی را بخرید که مورد استفاده شما نباشد. فراموش نکنید که برای آوردن خریدهایتان به ایران محدودیت دارید.

 تنوع اجناس و قیمت‌های متفاوت در مراکز خرید ترکیه چشم‌گیر است.

قیمت‌ها را مقایسه کنید

برای خرید یک کالا از حداقل سه فروشگاه پرس‌وجو کنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید. در اکثر فروشگاه‌های برند قیمت‌ها یکسان هستند اما اگر از فروشگاه‌های دیگر خرید می‌کنید، این پرس‌وجو به شما کمک می‌کند قیمت واقعی بازار را بشناسید.

 

خودتان را مشتاق کالای مورد علاقه‌تان نشان ندهید

خرید در ترکیه با تنوع اجناس و جنس‌های خوب ترک قطعاً لذت‌بخش است. اما تلاش کنید در فروشگاه‌ها خودتان را برای کالای موردنظرتان خیلی مشتاق نشان ندهید. اگر چیزی توجه شما را جلب کرد قیمت چند کالای دیگر را نیز سؤال کنید و بعد کالای موردنظرتان را خریداری کنید.

خرید مواد غذایی از ترکیه

خرید از ترکیه فقط محدود به پوشاک نیست. خرید مواد غذایی و خوراکی‌های ترکی نیز لذت‌بخش است. فروشگاه‌های میگروس و کارفورسا که فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند برای خرید مواد غذایی مناسبند. در هر نقطه ترکیه با جستجو بر روی نقشه می‌توانید نزدیک‌ترین فروشگاه میگروس یا کارفورسا را پیدا کنید.

 فروشگاه‌های زنجیره‌ای میگروس و کارفورسا برای خرید مواد غذایی مناسبند.

بهترین زمان خرید از ترکیه

در ترکیه زمان‌های مشخصی برای حراج وجود ندارد اما بهترین زمان خرید از ترکیه در زمان حراج‌های بهاره- تابستانه و پاییزه-زمستانه است. زمان‌هایی مانند سال نو میلادی هم زمان مناسبی برای خرید است. در ترکی واژه indirim به معنای حراج است. اگر روی شیشه فروشگاهی این واژه را دیدید سری به فروشگاه بزنید. بهترین حراج‌های استانبول در زمستان است که گاهی تخفیف‌ها تا 90% می‌رسد. 

بهترین حراج‌های استانبول در زمستان است که گاهی تخفیف‌ها تا 90% می‌رسد. 

خرید از برند‌های معتبر

خرید از فروشگاه‌های برندها در ترکیه در زمان حراج بسیار جذاب است. برندهای ترک مانند Mango, Mavi, LC Waikiki, Defacto برند‌های ترک هستند که در زمان حراج بین ۳۰ تا ۵۰ درصد روی اجناس تخفیف دارند. برندهای معتبر دیگر هم در شهرهای بزرگ ترکیه شعبه دارند. در عین حال می‌توانید مراکز خرید  ارزان استانبول را بشناسید و برای خرید به آن‌ها رجوع کنید.

لباس راحت بپوشید

برای خرید از ترکیه قطعاً باید زمان زیادی را در مراکز خرید ترکیه صرف کنید. بهتر است برای این گشت‌وگذار کفش و لباس راحتی بپوشید. همچنین بهتر است هر نفر یک بطری آب به همراه داشته باشد. معمولا در فروشگاه‌های ترکیه آب‌سرد کن وجود ندارد.

بهتر است برای این گشت‌وگذار و خرید در ترکیه کفش و لباس راحتی بپوشید.

زمان باز شدن فروشگاه‌ها را بدانید

مراکز خرید ترکیه معمولا از حدود ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز هستند. بهتر است صبح خیلی زود بیدار نشوید و قبل از خرید خوب استراحت کنید.

نگران وعده‌های غذایی نباشید

در اطراف همه مراکز خرید ترکیه رستوران‌ها و کافه‌های متنوع با بازه قیمتی متنوعی هستند که می‌توانید برای صرف نهار به یکی از آن‌ها بروید.

سقف مجاز ورود کالای نو

برای خرید از ترکیه و به همراه آوردن به ایران باید سقف کالای مجاز را مدنظر داشته باشید. طبق قوانین گمرکی تا این سقف می‌توانید کالای نو بدون اینکه هزینه گمرکی شامل‌ شما شود، همراه بیاورید. جدا از سقف مجاز گمرک باید میزان بار مجاز شرکت هواپیمایی را هم در نظر داشته باشید. اگر به صورت گروهی به ترکیه سفر می‌کنید هر نفر به صورت جداگانه می‌تواند این میزان کالا را به همراه داشته باشد.



1399/03/31 | کد مطلب: 4697
برچسب‌ها: نکات سفرترکیه
شبنم قزلو

لیسانس معماری علاقمند به سفر، ادبیات، سینما، تاریخ و هنر



  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.