تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

خرید عمده در مرتر استانبول

لباس‌ها و اجناس ترک بسیار مشهورند؛ چنانچه بسیاری از افراد فقط با قصد خرید و تجارت به استانبول سفر می‌کنند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که برای تجارت یا خرید عمده به استانبول سفر می‌کنید، این مطلب را حتما بخوانید.  

تور دور ترکیه

درباره خیابان مرتر استانبول

خیابان مرتر در استانبول بهترین جا برای خرید عمده اجناس ترک است. جالب است بدانید بخش عمده‌ اجناس ترک در بازارهای ایران از همین خیابان تهیه می‌شوند. تنوع پوشاک در این خیابان بسیار زیاد است و با سلیقه ایرانی‌ها جور در می‌آید. البته اگر می‌خواهید تکی خرید کنید، این خیابان را توصیه نمی‌کنیم؛ چراکه اکثر مغازه‌ها عمده‌فروش هستند و قیمت اجناس برای کسانی که می‌‌خواهند عمده خرید کنند، مناسب است. اگر اهل خرید هستید و می‌خواهید بهترین اجناس را با بهترین قیمت از استانبول بخرید، این خیابان یک پیشنهاد عالی خواهاد بود.

خیابان مرتر در استانبول بهترین جا برای خرید عمده اجناس ترک است.

توصیه‌های مهم برای خرید از خیابان مرتر

  1.  برای خرید از این خیابان وقت کافی بگذارید. در خیابان مرتر، همه ساختمان‌ها مغازه‌های عمده فروشی هستند. همه مغازه‌ها را بگردید تا برای خرید تصمیم بهتری بگیرید.
  2. در این خیابان به راحتی می‌توانید با فروشنده‌ها ارتباط برقرار کنید؛ چراکه اکثر فروشندگان فارسی متوجه می‌شوند و به مشکلات شما رسیدگی می‌کنند.
  3. کسانی که فقط به قصد خرید عمده به استانبول می‌روند کافیست یکراست به خیابان مرتر بروند و همه کارهای خود از جمله خرید، ارسال و تبدیل پول را در این خیابان انجام دهند. صرافی‌هایی در این خیابان هستند که می‌توانید پول خود را تبدیل کنید؛ اما توصیه می‌کنیم این کار را در صرافی‌های معتبر انجام دهید. صرافی‌های میدان تکسیم که تقریبا به مرتر نزدیک هستند، برای این کار مناسب‌ترند. جالب است بدانید در ترکیه صرافی‌هایی هم پیدا می‌شوند که ریال را به لیر تبدیل می‌کنند. کارکنان این مراکز هم فارسی می‌دانند و کاملا با تبدیل واحد پول‌ها آشنایی دارند.
  4. در خیابان مرتر برندهای خیلی معروف دیده نمی‌شوند. اما لباس‌ها دوخت خوبی دارند، جنس آنها مناسب است و می‌توانند نظر افراد بسیاری را به خود جلب کنند.
  5. توجه داشته باشید روزهای یکشنبه بازار مرتر نیمه تعطیل است؛ بهتر است این روز را برای خرید از این خیابان انتخاب نکنید.
  6. در نهایت، یادتان باشد به هرکسی اعتماد نکنید. برای اطلاع از مراکز معتبر حمل و نقل و صرافی تحقیق کنید.

خیابان مرتر در منطقه زیبا و دیدنی زیتون واقع شده است.

مسیر دسترسی به خیابان مرتر

خیابان مرتر در منطقه زیبا و دیدنی زیتون واقع شده است. اگر برای خرید عمده به استانبول می‌روید، بهتر است هتل محل اقامت خود را در همین خیابان انتخاب کنید. در غیر این صورت، شما به راحتی می توانید با مترو خود را به این خیابان برسانید. از میدان تکسیم سوار مترو شوید و به سمت ینی‌کاپی حرکت کنید، سپس سوار مترو هاوالیمانی بشوید و تا ایستگاه زیتونبرنو بروید. از این مترو که خارج شوید باید از یک پل هوایی بگذرید تا به خیابان مرتر برسید. در مطلب راهنمای حمل و نقل در استانبول در این‌باره بیشتر بخوانید.

 

نکات مهم برای خرید از ترکیه

  1. لیر به همراه داشته باشید و با دلار یا یورو خرید نکنید. جدای از اینکه برخی فروشگاه‌ها این ارزها را نمی‌پذیرند، ممکن است در تبدیل واحد پول‌ها خطا کنید و مبلغی را به اشتباه از دست بدهید. از آنجا که بیشتر اجناس با لیر قیمت گذاری شده‌اند، شما هم همیشه با خود لیر به همراه داشته باشید.
  2. صبح‌ها را برای خرید کردن اختصاص دهید. درست همان زمانی که بیشتر گردشگران در جاذبه‌ها هستند و حواس‌شان زیاد به مراکز خرید نیست. اگر صبح به فروشگاه‌ها بروید، خواهید دید که فروشنده‌ها خوش اخلاق‌ترند، اتاق‌های پرو خلوت‌تر است و اجناس بیشتری را هم پیدا می‌کنیدو
  3. بهترین فصل خرید از ترکیه در ماه خرداد و پیش از شروع تابستان است. اما اگر نتوانستید در این زمان به ترکیه بروید، تخفیف‌های دوره‌ای برندها و تخفیف سال نو را نیز نباید از دست بدهید.
  4. اگر در زمان خرید از شما مالیاتی دریافت شد، فاکتورهای خود را نگه دارید تا در گمرک فرودگاه، ماوتفاوت آن‌را دریافت کنید. 

 

دیدنی‌های ترکیه

علاوه بر خرید کردن، ترکیه یک کشور عالی و زیبا برای سفر و گشت و گذار است. برای دیدن زیبایی‌های این کشور، باید حتما وقت بگذارید و حسابی حواس‌تان به همه جا باشد. مثلا اگر می‌خواهید با تاریخ عرفان و شعر آشنا شوید، تور قونیه دالاهو برایتان عالی خواهد بود. در این شهر مزار مولانا قرار دارد و در هر کوچه‌اش، می‌توانید چیزی درباره قصه‌های تبدیل مولانا به یک صوفی را پیدا کنید. مثلا خانه مولانا، محل ملاقات شمس و مولانا و یا جایی که مولانا برای مردم شهر خطبه می‌گفت. در قونیه علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید متعددی هم وجود دارد که می‌توانید برای خرید انواع سوغاتی سری به آنها نیز بزنید.

 

بالن سواری در ترکیه

علاوه بر قونیه، ترکیه شهر زیبا و مهمی به نام کاپادوکیا دارد که در تور کاپادوکیا دالاهو به آن هم سر می‌زنیم. در این تور هم می‌توانید خرید کنید، سری به کوه‌های دستکن بزنید، غذاهای خوشمزه و عجیب را امتحان کنید، به دیدار کلیساهای قدیمی و عجیب بروید، در کوه‌ها پیاده‌روی کنید و فرصت سفر در یک شهر تاریخی و جذاب را به دست بیاورید. در تور کاپادوکیا دالاهو، چیزی بیش از یک سفر معمولی در انتظار شماست و بی‌شک پس از این سفر، به ترکیه و جاذبه‌هایش به چشم دیگری نگاه خواهید کرد.

تور قونیه



1397/09/14 | کد مطلب: 4277
سیما رفیعی

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.