تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

روز پدر

24 رای   شما هم امتیاز بدهید!

«من پدری داشتم که بیش از آنکه در خانه از پاشاها و بزرگان دینی صحبت کند، از نویسندگان بزرگ دنیا حرف می‎زد. سهمِ داشتن چنین پدری را در نویسنده شدن هرگز فراموش نمی‌کنم. شاید بایستی هنگام خواندن آن یادداشت‌ها [که پدرم در چمدانی به من داده بود] به تمام این‌ها و به اینکه چقدر مدیون کتابخانه بزرگ پدرم هستم نیز فکر می‌کردم.» این جمله‌ها بخشی از کتاب «پدرم» نوشته اورهان پاموک است که از نقش پدرش در موفقیت او به عنوان نویسنده برای‌مان می‌گوید. احتمالا همه ما می‌توانیم نقش پدران‌مان را در زندگی‌ای که الان داریم پیدا کنیم و قدردان وجود آنها باشیم.

تور کشمیر

پیشینه روز پدر

می‌گویند در دوران کهن، انسان‌ها خورشید را پدر تمام جهان هستی می‌دانستند و به همین دلیل یک روز را برای ستایش این پدر در نظر گرفته بودند. از آن زمان به بعد، کشورها و ادیان مختلف با توجه به تقویم و اعتقادات‌شان روزهایی را به عنوان روز پدر انتخاب کرده‌اند تا در آن روز از مقام پدر تقدیر کنند. 

چرا روز پدر؟

روز پدر در کشورهای مختلف در روزهای متفاوتی جشن گرفته می‌شود. مثلا درآلمان، روز پدر مصادف با عروج حضرت مسیح است یا در آمریکا از سال 1972 سومین یکشنبه ماه ژوئن (مصادف با 16 ژوئن) را به عنوان روز پدر مشخص کرده‌اند. اسپانیایی‌ها و ایتالیایی‌ها روز یوسف مقدس را روز پدر می‌دانند و مردم استرالیا اولین یکشنبه سپتامبر را به عنوان روز پدر جشن می‌گیرند. وجه اشتراک تمام این تاریخ‌ها تقدیر و ستایش از مقام پدرهاست؛ کسانی که نقش‌شان را در زندگی‌مان نمی‌توانیم انکار کنیم. از اولین قدم‌هایی که برداشتیم تا بزرگ‌ترین تصمیم‌هایی که گرفتیم، پدرها حتما جایی نقشی در زندگی ما داشته‌اند و همین موضوع کافیست تا قدردان آنها باشیم.

روز پدر روزی است برای تقدیر از زحمات پدرها و توجه به آنها.

چطور این روز را جشن بگیریم؟

روز پدر روزی است برای تقدیر از زحمات پدرها و توجه به آنها. شاید بد نباشد به پاس کمک‌های پدرتان، در این روز، در مورد یکی از کارهایی که او همیشه دلش می‌خواسته انجام دهد فکر کنید، با او در موردش صحبت کنید، و کمکش کنید کمی به این هدف نزدیک شود، حتی اگر این نزدیک شدن فقط یک قدم کوچک باشد. به جز این کار، می‌توانید در این روز آلبوم قدیمی عکس‌ها را ورق بزنید و خاطرات مختلف را مرور کنید. خاطرات شیرینی که در سنین مختلف با پدرتان داشته‌اید. آن روزها را به یاد بیاورید و قدردان لحظات زندگی‌تان باشید.

در روز پدر این کارهای ساده را امتحان کنید:

  • ببینید در کشورهای مختلف روز پدر به چه شکلی جشن گرفته می‌شود.
  • به خیریه‌ها یا کسانی که پدرشان‌شان در کنارشان نیستند کمک کنید یا با آنها وقت بگذرانید.
  • کتاب‌هایی را که نویسنده‌ها در مورد پدران‌شان نوشته‌اند پیدا کنید.
  • فکر کنید اگر پدرتان را به عنوان یک فرد غریبه در خیابان ملاقات کنید چه حسی نسبت به او خواهید داشت.
  • تمام کمک‌هایی را که پدرتان در زندگی به شما کرده و کارهایی را که برای‌تان انجام داده در ذهن‌تان مرور کنید.

ویزای تایلند



1397/01/11 | کد مطلب: 1644
برچسب‌ها: مجله دالاهو
سپیده اقتداری

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.