تور آنتالیا ( زمینی و هوایی) | بهار 1403
تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

آنتالیا

25 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور آنتالیا را برای سفر دوست خواهم داشت؟

تور آنتالیا برای کسانی که می‌خواهند چند روزی را به‌دور از هیاهو در آرامش ساحل استراحت کنند و گاهی به دیدن بناهای تاریخی بروند و یا به خرید بپردازند، تور مناسبی است. در تور آنتالیا مسافران فرصت دارند تا تجربه اقامت در هتل‌های مجلل و یا نسبتاً معمولی را داشته باشند و از خدمات آنها استفاده کنند. بیشتر هتل‌های آنتالیا خدماتی همچون سه وعده‌ غذا و بسیاری میان‌وعده‌های بدون هزینه را علاوه بر سایر امکانات هتل به مسافران عرضه می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود مسافران تور آنتالیا بدون دغدغه در این هتل‌ها اقامت کنند. تجربه آرمیدن در سواحل زیبای مدیترانه و از طرفی رفتن به داخل شهر، دیدن آثار تاریخی و خرید از بازارهای محلی و یا پاساژهای مدرن نیز برای بسیاری از افراد دوست‌داشتنی خواهد بود.

آنتالیا کجاست؟

شهر آنتالیا مرکز استان آنتالیا است که در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. این شهر از سمت شمال با شهرهای «بوردور» و «اسپارتا»، از شمال شرقی با قونیه، از جنوب با دریای مدیترانه، از غرب با شهر «مولا»، و از شرق با شهر «کارامان» و «مرسین» احاطه شده است. زبان رسمی مردم در شهر آنتالیا ترکی استانبولی و واحد پول آنها لیر ترکیه است. شهر آنتالیا دارای ساحل پهناوری است که هتل‌های بسیاری در مجاورت آن قرار گرفته‌اند. آنتالیا بزرگ‌ترین تفرجگاه ساحلی بین‌المللی ترکیه محسوب می‌شود و رکورد 12.5 میلیون گردشگر را در سال ۲۰۰۴ از آن خود کرده است. این شهر به‌واسطه هتل‌های ریزورت؛ یعنی هتل‌هایی که از ابتدا برای تفریح و استراحت طراحی و مجهز شده‌اند، بسیار معروف است و سالانه مسافران بسیاری را در قالب تور آنتالیا به سمت خود فرامی‌خواند.

 

پرواز با تور آنتالیا چگونه انجام می‌شود؟

به طور معمول پرواز با تور آنتالیا به شکل مستقیم به این شهر انجام می‌شود؛ اما گاهی نیز ممکن است پرواز به فرودگاه‌های مجاور باشد و پس از آن مسافران به سمت آنتالیا رهسپار شوند. این مسئله به نوع پرواز معمولاً مرتبط و قبل از برگزاری تور خارجی به‌اطلاع شما خواهد رسید.

آیا برای شرکت در تور آنتالیا نیاز به ویزا خواهم داشت؟

خوشبختانه مسافران تور آنتالیا برای ورود به کشور ترکیه و یا شهر آنتالیا نیاز به ویزا نخواهند داشت و با پاسپورت خود می‌توانند به‌راحتی به این کشور سفر کنند.

 

بهترین زمان برای سفر با تور آنتالیا کی است؟

بهترین زمان سفر با تور آنتالیا به نوع تفریحات افراد باز می‌گردد. اگر به دنبال استفاده بهتر از امکانات هتل‌های ساحلی هستید از اواخر فروردین تا اواخر مهر بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. اگر می‌خواهید از آب‌وهوای گرم‌تری استفاده کنید باید در فصل تابستان به این شهر سفر کنید. آب‌وهوای آنتالیا در فصل پاییز و زمستان سرد است و تور آنتالیا کمتر در این زمان برگزار می‌شود.

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

جاذبه‌های تور آنتالیا چیست؟

اولین جاذبه تور آنتالیا سواحل بی‌نظیر این شهر است که اگر هتل شما ساحلی باشد پس از ورود به آن امکان دیدن آن را خواهید داشت. از دیگر جاذبه‌های تور آنتالیا می‌توان به بناهای تاریخی این شهر اشاره کرد. دروازه «هادریان»، مسجد «یولی مناره»، حمام رومی، «کاله ایچی» و منطقه تاریخی «فاسلیس» از جمله آثار تاریخی این شهر هستند. از دیگر جاذبه‌های تور آنتالیا می‌توان به رفتینگ و سافاری با جیپ اشاره کرد؛ تجربه رفتینگ در ترکیه و در رودخانه‌های خروشان و دیدن طبیعت جذاب آنتالیا برای افراد اهل هیجان بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود. پارک‌های آبی آنتالیا همچون «آکوالند» نیز از جمله جاهایی هستند که می‌توانید در تور آنتالیا به سراغ‌شان بروید. 10 مرکز خرید در آنتالیا نیز از جمله جاهایی هستند که باید برای خرید حتماً به آنها سر بزنید.

جشنواره‌ها و فستیوال‌های معروف تور آنتالیا

بهتر از این نمی‌شود که تور آنتالیا با یکی از جشن‌ها و فستیوال‌های این شهر هم‌زمان شود زیرا می‌تواند بستری برای آشنایی با فرهنگ و هنر این شهر بسازد. از جمله جشنواره‌ها و فستیوال‌های معروف آنتالیا می‌توان به «فستیوال اپرا و رقص باله آسپندوس» اشاره کرد که در ماه‌های ژوئن و جولای برگزار می‌شود. «فستیوال مجسمه‌های شنی» از دیگر معروف‌ترین جشن‌ها در این شهر است که در آن افراد به ساختن مجسمه‌های شنی می‌پردازند. «فستیوال فیلم پرتقال طلایی» آنتالیا در ۴ اکتبر از دیگر فستیوال‌هایی است که برای افراد اهل هنر بسیار جذاب خواهد بود و مسافران تور آنتالیا می‌توانند در آن شرکت کنند.

 

شکم گردی و غذاهای تور آنتالیا چگونه است؟

به دلیل اینکه آنتالیا یکی از شهرهای ترکیه است بسیاری از غذاهای آن میراث‌دار آشپزی ترکی هستند. یکی از غذاهای خوشمزه که در تور آنتالیا می‌توانید تجربه کنید «گوزلمه» است. این غذا را به نام «پنکیک ترکی» نیز می‌شناسند که با پنیر، سیب‌زمینی، اسفناج و گوشت خردشده پر می‌شود. «بورک» از دیگر خوشمزه‌های آنتالیا است که نوعی شیرینی محسوب می‌شود. خمیر این شیرینی را با گوشت چرخ‌کرده و پنیر پر می‌کنند و  برخی مواقع بر روی آن پودر قند می‌ریزند. «شیش کباب» خوشمزه دیگری است که حتماً باید طعم آن را در تور آنتالیا بچشید. این کباب از گوشت بره و مرغ تهیه می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. «پیده»، مرغ کبابی، سوپ «پاچا» و «ینگه» از دیگر غذاهایی هستند که بدون خوردن آنها نباید سفر با تور آنتالیا را تمام شده بدانید.

 

نکات مهمی که پیش از سفر با تور آنتالیا باید بدانید

هنگام سفر با تور آنتالیا بهتر است موارد زیر را حتماً در نظر بگیرید:

در برخورد با افراد ناشناس که بسیار صمیمی با شما برخورد می‌کنند مراقب باشید؛ زیرا برخی افراد قصد فریب دادن مسافران را دارند.
در آنتالیا می‌توانید از دلار، یورو و لیر استفاده کنید. توصیه می‌شود این ارزها را از ایران به همراه داشته باشید تا در صف‌های تبدیل ارز در آنتالیا معطل نشوید.
اگر به دنبال خرید سوغات از تور آنتالیا برای عزیزان‌تان هستید، می‌توانید به سراغ خرید ظروف مسی، گلیم دستباف، پوشاک و جواهرات بروید.

هزینه‌های جانبی سفر با تور آنتالیا

در شهر آنتالیا اگر بخواهید برای خوردن یک وعده ‌غذا در یک رستوران نه‌چندان گران اقدام کنید چیزی در حدود ۷ دلار باید پرداخت کنید. یک فنجان قهوه همچون کاپوچینو و یک بطری آب‌معدنی به ترتیب چیزی در حدود ۳ دلار و نیم دلار هزینه دارد. برای تهیه بلیت یک‌طرفه وسایل حمل‌ونقل عمومی چیزی در حدود نیم دلار باید بپردازید. اگر بخواهید طرح ماهانه تلفن همراه با امکان تماس و 10 گیگابایت به‌علاوه داده را بخرید، چیزی در حدود ۸ دلار باید هزینه کنید.






بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

در حال حاضر تور آنتالیا نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر