تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

9 محله معروف استانبول را بشناسید

شما ترجیح می‌دهید، در محله‌های مدرن و پر زرق و برق استانبول قدم بزنید یا محله‌های اصیل و سنتی آن را بشناسید؟ شاید هم برای‌تان جالب باشد بدانید ثروتمندترین اهالی استانبول کجا زندگی می‌کنند. از محله هزار رنگ استانبول چه؟ چیزی شنیده‌اید؟ استانبول پر از محله‌های معروفی است که دیدن هر کدام از  آن‌ها به سفر به استانبول می‌ارزند.

1. محله بالات استانبول

بالات یعنی قصر که نامی یونانی است. از آنجا که در گذشته، یونانیان ساکن این محله بودند، احتمالا به این نام خوانده می‌شود. این محله مانند شهری هزار رنگ در منطقه فاتح و بخش اروپایی استانبول دلبری می‌کند. کوچه‌های باریک تو در تو و خانه‌های رنگی آن هرکسی را سر ذوق می‌آورد. راهی استانبول که شدید، دیدن بالات یکی از معروف‌ترین محله‌های استانبول را از دست ندهید. اتفاقا مسیر دسترسی به این محله آسان است و از میدان تکسیم حدود 30 دقیقه زمان لازم دارید تا به این محله برسید.

کوچه‌های باریک تو در تو و خانه‌های رنگی محله بالات استانبول هرکسی را سر ذوق می‌آورد. در سفر به استانبول بازدید از آن را از دست ندهید.

2. محله سلطان احمد استانبول

پیش از این، در مطلب «راهنمای محله های استانبول ترکیه» اشاره کردیم که محله سلطان احمد یکی از محله‌های معروف و مهم استانبول است که یکی از بهترین مناطق برای رزرو هتل در استانبول نیز به شمار می‌رود؛ چراکه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استانبول مانند مسجد آبی، مسجد ایاصوفیه، بازار بزرگ مصری ها، کاخ توپکاپی و غیره در این محله واقع شده است. قبلا این محله نیز جزو فاتح به شمار می‌رفت اما رفته رفته به یک محله خودمختار در استانبول تبدیل شد.

محله سلطان احمد یکی از محله‌های معروف و مهم استانبول است که یکی از بهترین مناطق برای رزرو هتل در استانبول نیز به شمار می‌رود.

3. محله اسکودار استانبول

اُسکودار یکی از محله معروف و پرجمعیت استانبول در بخش آسیایی است. برای دیدن استانبول سنتی و اصیل باید محله اسکودار را ببینید؛ چرا که مردم این محله هنوز زندگی سنتی خودشان را دارند؛ غذای محلی می‌پزند و در حمام‌های تاریخی به روش سنتی حمام می‌کنند. در این محله خبری از تلاطم و زرق و برق‌های بخش اروپایی استانبول نیست. اگر به چنین فضای اصیلی علاقه دارید، بازدید از محله اسکودار استانبول را از دست ندهید. از جمله جاذبه‌هایی که در این محله انتظارتان را می‌کشند می‌توان به کاخ بیلربی، برج دختر و مسجد مهرماه سلطان اشاره کرد. از آنجا اسکودار در ساحل شرقی تنگه بسفر واقع شده، مناظر زیبا و تفریحات آبی بی‌شماری دارد. برای رفتن به بخش آسیایی استانبول و اسکودار می‌توانید از مطلب «چطور بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول تردد کنیم؟» استفاده کنید. 

 برای دیدن استانبول سنتی و اصیل باید محله اسکودار را ببینید؛ چراکه مردم این محله هنوز زندگی سنتی خودشان را دارند.

4. محله بشیکتاش استانبول

علاقه‌مندان به فوتبال احتمالا نام ورزشگاه بشیکتاش را شنیده‌اند. مسابقات بین‌المللی و محلی متعددی در این ورزشگاه اجرا و افراد را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشاند. به غیر از ورزش فوتبال، وجود جاذبه‌های متعدد در بشیکتاش، آن را به یکی از محله‌های معروف استانبول تبدیل کرده است. مطلب «9 کاری که در محله بشیکتاش باید انجام دهیم» سند این حرف است. بشیکتاش قبلا منطقه‌ای در دل جنگل بوده و امروزه به یکی از محله‌های معروف و پرتردد استانبول تبدیل شده است. نام موزه دلمه باغچه را اگر شنیده باشید باید بگوییم در این محله واقع شده است.

5. محله اِمینونو در استانبول

محله اِمینونو از گذشته‌های دور نیز یکی از محله‌های معروف استانبول به شمار می‌رفت. از زمان بیزانس و عثمانی تا به امروز امینونو پر تردد بود. امینونو در همسایگی شاخ طلایی و فاتح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اسکله و رفت و آمد کشتی‌ها از زمان عثمانی در آن رواج داشت و امروزه نیز یکی از شلوغ‌ترین اسکله‌های استانبول، اسکله امینونو است. از جاذبه‌های متعدد در این محله معروف بگیرید تا رستوران‌های دریایی آن، همه اوقات خوشی را برای‌تان می‌سازند.

محله امینونو استانبول در همسایگی شاخ طلایی و فاتح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

6. محله چمبرلی تاش استانبول

محله چمبرلی تاش با ساخت ستون کنستانتین گسترش یافت و رفته رفته به یکی از معروف‌ترین محله‌های استانبول تبدیل شد. امروزه گردشگران بی‌شماری برای دیدن ستون کنستانتین راهی محله چمبرلی تاش می‌شوند و تاریخ آن را از نزدیک می‌شنوند. چمبرلی تاش در طول تاریخ، روزهای سختی را پشت سر گذاشته و امروزه با قرارگیری در نزدیکی بازار بزرگ استانبول و دیگر جاذبه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

محله چمبرلی تاش با ساخت ستون کنستانتین گسترش یافت و رفته رفته به یکی از معروف‌ترین محله‌های استانبول تبدیل شد.

7. محله گالاتا در استانبول

محله گالاتا نیز در لیست محله‌های معروف استانبول قرار دارد. این محله را شاید با برج گالاتا در استانبول بشناسید؛ اما جذابیت این محله به این برج ختم نمی‌شود. این محله در منطقه مهم بیوگلو واقع شده و به محله‌هایی معروفی مثل سلطان احمد نزدیک است. بسیاری از گردشگران برای دیدن برج گالاتا از راه خیابان استقلال راهی این محله می‌شوند. محله گالاتا در زیبایی کم‌نظیر است و دسترسی مناسبی هم دارد.

یکی از جاذبه‌های تور استانبول، برج گالاتا است. بسیاری از گردشگران برای دیدن برج گالاتا از راه خیابان استقلال راهی این محله می‌شوند.

8. محله ساری یر در استانبول

اگر بخواهیم لیست محله‌های معروف استانبول را ادامه دهیم، به نام ساری یر هم خواهیم رسید. شمالی‌ترین محله استانبول، که امروزه به محل زندگی ثروتمندان استانبول تبدیل شده، ساری یر نام دارد. صاحبان شرکت‌های بزرگ و سفیران در این محله زندگی می‌کنند. ساری یر در گذشته اما، محل زندگی ماهی‌گیران بود. شما نیز می‌توانید آخر هفته خود را مانند ترک‌ها در این محله معروف بگذرانید. سوار قایق و لنج شده و بعد از قایق‌سواری در مناظر و آب و هوای بی نظیر به ساری یر برسید. البته این محله ممکن است در روزهای آخر هفته قدری ترافیک داشته باشد.

شمالی‌ترین محله استانبول، که امروزه به محل زندگی ثروتمندان استانبول تبدیل شده، ساری یر نام دارد.

9. محله تارابیا رد استانبول

تارابیا شکل تغییر یافته تراپیا، یعنی درمان است. مناظر و آب و هوای این محله چنان حال آدم را خوب می‌کرد و درمانگر بود که مردم نام تراپیا را بر این محله گذاشتند. مناظر تراپیا از گذشته های دور مورد توجه واقع شد و آن را به یکی از محله‌های معروف استانبول تبدیل کرد. از همین رو آثار تاریخی و کلیساهای بی‌شماری در این محله شکل گرفت.

شما کدام یک از محله‌های معروف استانبول را دیده‌اید؟



1398/05/30 | کد مطلب: 4612
سیما رفیعی

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.