تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

8 ترفند ساده برای کاهش هزینه‌های سفر به استانبول

همیشه ترفندهایی برای کاهش هزینه‌های سفر وجود دارد. اگر شما هم طرفدار سفرهای کم‌هزینه هستید، در این مطلب، نکاتی در مورد صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ و نقل، اقامت، شکم گردی و... سفر به استانبول بخوانید.

تور رایگان بافت قدیم استانبول

 پرواز ارزان استانبول

پروازهای مقصد استانبول قیمت‌های متغیری دارند. قیمت ایرلاین‌های داخلی معمولا کمتر است. نکته دیگری که در خصوص کاهش هزینه‌های پرواز استانبول باید بدانید، فرودگاه مقصد است. استانبول دو فرودگاه دارد: فرودگاه جدید ترکیه (استانبول) و صبیحاگوکچن. فرودگاه جدید ترکیه (فرودگاه استانبول) به دلیل واقع شدن در بخش اروپایی و توریستی استانبول پروازهای گرانتری دارد. اگر می‌خواهید بلیت ارزان‌تری تهیه کنید، برای مقصد فرودگاه صبیحاگوکچن را انتخاب کنید.

فرودگاه صبیحا.

کاهش هزینه‌ها با استانبول کارت

اولین کاری که با رسیدن به استانبول باید انجام دهید، تهیه استانبول کارت است. این کارت را از فرودگاه‌ها، روزنامه‌فروشی، ایستگاه مترو و... می‌توانید تهیه کنید. با این کارت، هزینه‌های شما در حمل‌ونقل با اتوبوس، مترو و تراموا بسیار کاهش پیدا می‌کند. در مطلب استانبول کارت چیست؟ در این‌باره بیشتر بخوانید.  

اولین کاری که با رسیدن به استانبول باید انجام دهید، تهیه استانبول کارت است.

اقامت ارزان در استانبول

در میان گزینه‌های زیادی که برای اقامت در استانبول وجود دارد، هاستل‌ها ارزان‌تر هستند. امکانات و امنیت این هاستل‌ها در سطح بالایی قرار دارند. این اقامت‌گاه‌ها در محله‌های پر رفت‌وآمدی مثل خیابان استقلال، میدان تکسیم و فاتح زیاد دیده می‌شوند.

هاستل‌ها گزینه ارزانی برای اقامت هستند.

حمل‌ونقل ارزان در استانبول

مسلما رفت‌وآمد با تاکسی گران‌تر است و نکات مهم تاکسی گرفتن در استانبول زیادند. برای رفت و آمد آسان و ارزان، بهتر است از وسایل حمل‌ و نقل عمومی مثل تراموا، مترو و اتوبوس استفاده کنید. خطوط مترو در استانبول بسیار گسترده‌ است و اکثر نقاط این شهر را پوشش می‌دهد. با مترو می‌توانید به راحتی به جاذبه‌های مختلف استانبول دسترسی داشته باشید و بخش‌های مختلف اروپایی، قدیمی و توریستی استانبول را ببینید. در مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی در استانبول بیشتر بخوانید.

خطوط مترو در استانبول بسیارگسترده‌اند و اکثر نقاط این شهر را پوشش می‌دهند.

با دولموش‌ها ارزان رفت‌وآمد کنید

اگر با خانواده یا کودکان‌تان سفر می‌کنید، به جای تاکسی، از دولموش‌ها استفاده کنید. این وسایل نقلیه به ون شباهت دارند و 10 مسافر را در خود جای می‌دهند. دولموش‌ها در اکثر نقاط استانبول دیده می‌شوند و هزینه مناسبی دارند. 

دولموش‎ها 10 نفر ظرفیت دارند.

شکم‌گردی ارزان در استانبول

شکم‌گردی یکی از بخش‌های جذاب هر سفری است. قرار نیست حتما غذاهای باکیفیت و خوشمزه استانبول را در رستوران‌های لوکس بچشید. رستوران‌های محلی استانبول که به آنها اصناف می‌گویند، جاهایی هستند که می‌توانید غذای خوش‌طعم ترکی را با قیمتی مناسب تهیه کنید. این رستوران‌ها تعداد زیادی سینی دارند که انواع  غذاها را در آن می‌ریزند و دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند.

در رستوران‌های محلی استانبول می‌توانید غذای خوش‌طعم ترکی را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

در استانبول رایگان تفریح کنید

به جز هزینه‌های رفت و آمد، اقامت و خورد و خوراک، در تفریحات نیز می‌توان صرفه‌جویی کرد. بازدید از بسیاری موزه‌ها و آثار تاریخی در استانبول رایگان است. هم‌چنین گالری‌هایی در استانبول پابرجاست که برای بازدید از آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه‌ای نیست. اجرای موسیقی، نمایش و رقص‌های خیابانی از دیگر گزینه‌های شما می‌تواند باشد. قدم زدن در خیابان‌های زیبای استانبول و دیدن مناظر زیبای آن مانند تنگه بسفر در نوع خود بی‌نظیر است و هزینه‌ای ندارد. 

شرکت در تورهای رایگان استانبول

یکی دیگر از ترفندهایی که برای کاهش هزینه سفر به استانبول می‌توانید به کار ببندید، شرکت در تورهای رایگان است. گفتنی است در تورهای رایگان استانبول لیدرهای مجرب همراه‌تان خواهند بود. اگر به بافت قدیمی و تاریخی استانبول علاقه دارید در تور رایگان بافت قدیم استانبول  و اگر به بافت مدرن و جدید علاقه دارید در تور رایگان تکسیم تا پل گالاتا شرکت کنید. 

تور رایگان تکسیم تا پل گالاتا



1397/11/05 | کد مطلب: 4400
برچسب‌ها: استانبولترکیه
سیما رفیعی

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.